کد خبر: 359470
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۵:۱۰:۳۳
| |

در نشست تخصصی قطعه‌سازان بیان شد:

صادرات ای سی یوی خودرو به روسیه/ افزایش عمق داخلی سازی قطعات الکترونیک خودرو

همایش تخصصی ساخت و فناوری قطعات الکترونیکی کنترل‌ها و ایمنی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

صادرات ای سی یوی خودرو به روسیه/ افزایش عمق داخلی سازی قطعات الکترونیک خودرو
کد خبر: 359470
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۵:۱۰:۳۳

اعتمادآنلاین| صبح امروز در همایش تخصصی ساخت و فناوری قطعات الکترونیکی کنترل‌ها و ایمنی خودرو که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، محمدرضا دهقانی عضو انجمن قطعه‌سازان خبر از داخلی‌سازی قطعه الکترونیکی ای سی یو را دارد.

دهقانی گفت: با وجود آنکه فشار تحریم‌ها در ماه‌های اخیر افزایش یافته و صنعت خودروسازی جزو اولین تحریم‌های اعمال شده بود اما ما توانستیم یکی از قطعات مهم و استراتژیک مورد نیاز خودروسازان کشور که اصطلاحات به آن کامپیوتر خودرو می‌گویند را با تلاش مهندسان ایرانی و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا بومی سازی کنیم. ما در حوزه الکترونیک قطعات خودرو مسیری را طراحی کردیم که منطبق با پیشرفت‌های روز دنیا در حوزه قطعات الکترونیکی خودرو پیشرفت داشته باشیم.

در ادامه دهقانی با دعوت از شرکت‌های دانش بنیان و اساتید و نخبگان گفت: ما هم اکنون چهار مدل ای سی یو را طراحی کردیم که به زودی تولید انبوه آن آغاز خواهد شد. ضمن آنکه عمق داخلی‌سازی قطعات الکترونیکی را افزایش دادیم و توانسته‌ایم با استفاده از120 متخصص الکترونیک و با کمک سه دانشگاه مطرح کشور همراه با آخرین متدهای روز دنیا در این حوزه حرکت کنیم.

دهقانی تصریح کرد: هدف اصلی ما این است که به جایگاهی برسیم که تمام برج‌های الکترونیکی خودروهای کشور در داخل تولید شود.

در ادامه این نشست ستوری دیگر عضو انجمن قطعه‌سازان با اشاره به ارزبری بالای قطعات الکترونیک خودرو گفت: پس از اعمال تحریم‌ها ما تلاش خود را برای داخلی‌سازی انجام دادیم و توانستیم دو ماه پیش اولین محموله صادراتی را به کشور روسیه صادر کنیم.

وی افزود: امیدواریم تا دو ماه آینده دیگر محموله نیز به این کشور صادر شود.

ستوری تصریح کرد: ای سی یو به نوعی مغز خودرو محسوب می‌شود و توانستیم علاوه بر بومی سازی این قطعه حساس استانداردهای یورو را نیز اخذ کنیم. برخی از قطعات الکترونیک خودرو به صورت انحصاری و در دو یا سه شرکت بزرگ تولید می‌شود که عمده آنها در ایالات متحده است. با این وجود می‌توان گفت که جوان ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان کار بزرگی را انجام داده‌اند و امیدواریم داخلی سازی سایر قطعات نیز افزایش پیدا کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها