کد خبر: 359492
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۵:۴۷:۱۶
| |

فیلم سینمایی «امیر» به زودی اکران می‌شود

کارگردان فیلم سینمایی امیر از اکران آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

فیلم سینمایی «امیر» به زودی اکران می‌شود
کد خبر: 359492
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۵:۴۷:۱۶

اعتمادآنلاین| نیما اقلیما کارگردان فیلم سینمایی امیر در مورد زمان اکران عمومی این فیلم گفت: این فیلم که الان دوساله شده است به زودی به اکران عمومی در می آید و خبرهای خوبی در راه است.

او با بیان اینکه ترجیح می دهد که سید ضیاء هاشمی تهیه‌کننده فیلم سینمایی امیر در مورد قرار داد پخش این فیلم سخن گفته و اخبار بیشتری را اعلام کند گفت: ما پروانه نمایش این فیلم را سال 96 دریافت کردیم و هنگام تمدید آن هم مشکلی نداشتیم.

اقلیما در مورد تفاوت فیلمی که به نمایش در می‌آید با نسخه ای که اکران عمومی می شود گفت: ما در جشنواره فیلم فجر نسخه‌ای که 96 دقیقه بود را به نمایش گذاشتیم و همان را هم بدون هیچ گونه تغییری برای اکران عمومی در نظر گرفته‌ایم اما این فیلم یک نسخه 114 دقیقه ای هم داشت که برای جشنواره های خارجی ارسال شد، اما نسخه اکران عمومی ما نیست.

کارگردان فیلم سینمایی امیر در مورد واکنش تماشاچیان خارجی فیلم افزود: تعداد جشنواره هایی که این فیلم در آنها حضور پیدا کرده است را به خوبی به یاد ندارم اما در دو سه جشنواره، خودم هم همراه فیلم حضور داشتم. از جمله در جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری بازخوردهای خوبی گرفتم.

اقلیما ادامه داد: برای آنها این نکته جالب بود که برخلاف بسیاری از فیلم هایی که از ایران دیده بودند که فضایی فقیر و حقیر دارد، اما در فیلم امیر اینگونه نیست و معماری در این فیلم به خوبی دیده می شود و در پس زمینه شهری که تا حدی مدرن است دیده می شود. این سوال برای آنها پیش آمد بود که آیا لوکیشن فیلم تهران و ایران است؟

او افزود: نکته جالب توجه دیگر فیلم برای مخاطبان این فیلم، بحث روابط افراد بود که می خواستند بدانند آیا در ایران روابط مانند آنچه که در فیلم به نمایش درآمده وجود دارد یا خیر؟ که خوشبختانه بازخورد خوبی داشت.

کارگردان فیلم سینمایی امیر در مورد برنامه اکران آن گفت: تا جایی که من مطلع هستم، این فیلم ابتدا در یکی از سرگروه های سینمایی به اکران در خواهد آمد و سپس به سینمای هنر و تجربه هم می‌رود.

نیما اقلیما در مورد کار جدیدی که در دست دارد گفت: در این مورد هم باید اجازه دهید تا خبری قطعی شود تا بتوانم جزییاتش را منتشر کنم اما به طور کلی مشغول نوشتن هستم و تا امروز دو فیلمنامه سینمایی و یک سریال را به اتمام رسانده ام که باید ببینیم کدام زودتر اتفاق میفتد.

او در مورد ژانر کارها گفت: فیلمنامه های سینمایی ام در ژانرهای مختلف هستند. یکی بومی واجتماعی است و دیگر در فضایی متفاوت روایت می شود اما زمینه و بسترش درام اجتماعی است. برای تعریف بهتر سریالی که نوشته ام هم میتوانم از واژه تراژیک کمیک استفاده کنم.

این سینماگر جوان در پاسخ به این سوال که آیا فرم آثار جدیدی که نوشته است هم شبیه به فیلم سینمایی امیر است گفت: سعی می کنم ماجراجویی های خودم را داشته باشم و به اثر ساده ای تن ندهم و فرم را در خدمت کار قرار دهم و رضایت مخاطب را هم جلب کنم.

نیما اقلیما تاکید کرد: قطعا به جشنواره فجر امسال نمی رسم و احتمالا در دوره بعدی اثری خواهم داشت.

امیر فیلمی با قاب‌بندی بسیار متفاوت از آنچه در سینما رایج است، به کارگردانی و نویسندگی نیما اقلیما و تهیه‌کنندگی سید ضیاء هاشمی است که در سال 1396 تولید شد.

در این فیلم بازیگرانی همچون میلاد کی‌مرام، سحر دولتشاهی و هادی کاظمی به ایفای نقش پرداختند و به گفته نیما اقلیما، بازیگران برای حضور در فیلم سینمایی امیر، حدود 9 ماه تمرین داشتند تا بازی آن‌ها با کارهای قبلی متفاوت باشد.

منبع: موج

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها