کد خبر: 359513
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۷:۳۸:۴۳
| |

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور:

صد هزار واحد مسکونی آماده تحویل است/ کشاورزان نگران افزایش خرید نهادهای کشاورزی نباشند

وزیر کشور گفت: بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی 100 هزار واحد مسکونی آماده شده و 70 هزار واحد نیز در مراحل ساخت است.

صد هزار واحد مسکونی آماده تحویل است/ کشاورزان نگران افزایش خرید نهادهای کشاورزی نباشند
کد خبر: 359513
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۷:۳۸:۴۳

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه سی و نهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران طی سخنانی، گفت: در این جلسه نیز گزارشات مصوبات قبلی ستاد ارائه شد و روند کار مثبت بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل زراعت و کشت قرار داریم، کشاورزان نگرانی‌هایی درباره نهاده های کشاورزی داشتند، وزارت جهاد کشاورزی گزارشی درباره نهاده های کشاورزی دادند که خرید امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزوده شده و کشاورزان نگران نباشند. امسال 8 میلیون هکتار کشت می‌شود که تابحال 4 میلیون هکتار زیر کشت رفته است.

وزیر کشور به موضوع لبنیات پرداخت و با اشاره به قیمت شیر، تصریح کرد: مقرر شد که وزارت جهادکشاورزی و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان این موضوع را پیگیری کنند و به نحوی اینکار و مدیریت انجام گیرد که حقوق مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شود.

رحمانی فضلی گفت: موضوع دیگر که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت، مسئله ارزش افزوده مخابرات و اضافه دریافتی‌هایی که عنوان شده بود است که وزیر مربوطه راه‌های مختلفی را جستجو می‌کنند و مقرر شد شرکت‌هایی که اضافه دریافت کرده و یا اگر قرار بر بازگشت مبلغ باشد، چگونگی آن تعیین شود.

وی اظهار داشت: نگرانی دیگر در خصوص مسکن مهر بود که وزارت راه و شهرسازی گزارشی از روند ساخت آن را ارائه کردند که 100 هزار واحد آماده شده و 70 هزار واحد نیز در مراحل ساخت است و از این وزارتخانه خواسته شد با توجه به طولانی شدن تحویل ها، زمان بندی تعیین گردد.

وزیر کشور در پایان گفت: موضوع سامانه‌ها در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری می‌شود و طبق گزارش‌های موجود، پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است. موضوع سامانه ها به 9 سال گذشته برمی‌گردد که همه سیستم ها اعم از سیستم‌های تولیدی و توزیعی سامانه‌هایی داشته باشند تا گردش کالا و نقل و انتقال پول و کالا شناسایی و رصد شود. یک سال میشود که ما بر این موضوع متمرکز شده‌ایم و زمان‌بندی داریم که تا 15 اسفندماه سامانه‌ها فعال شوند. اگر بتوانیم این موضوع را نتیجه برسانیم میتوان گفت بیش از 80 درصد معاملات کالا و پول شفاف می‌شود که اهمیت زیادی دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها