کد خبر: 359536
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۹:۴۸:۰۰
| |

دراگان مکتیچ، وزیر امنیت بوسنی:

بوسنی اعضای سابق داعش را بازمی‌گرداند

دراگان مکتیچ، وزیر امنیت بوسنی، اعلام کرد: اعضای سابق داعش را که در سوریه دستگیر شده‌اند، باز می‌گرداند و محاکمه خواهد کرد.

بوسنی اعضای سابق داعش را بازمی‌گرداند
کد خبر: 359536
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| دراگان مکتیچ، وزیر امنیت بوسنی، گفت: حدود 260 شهروند این کشور که عضو داعش بوده‌اند در کمپ‌هایی در سوریه نگهداری می‌شوند. حدود یکصد نفر از این افراد مرد و 160 نفر دیگر نیز زن و کودک هستند.


مکتیچ تاکید کرد: تنها افرادی که تایید شوند شهروند بوسنی هستند، بازگردانده می‌شوند و برای این کار از آزمایش دی.ان.ای استفاده خواهد شد.

وی افزود: ما فقط افرادی را می‌پذیریم که تابعیت آنها به عنوان شهروندان بوسنی و هرزگوین تایید شود. ما طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی موظف به پذیرش آنها هستیم.


بر اساس قوانین بوسنی، شهروندانی که در خارج از کشور جنگیده باشند یا برای جنگ‌های خارجی نیرو جذب کنند به حداکثر تا 10 سال زندان محکوم خواهند شد.


مکتیچ اعلام کرد زنانی که برای داعش آشپزی یا نظافت کرده باشند، همانند مردان به عنوان «اعضای فعال» این گروه تروریستی قلمداد می‌شوند.

ترکیه از روز دوشنبه (امروز) استرداد اعضای سابق داعش به کشورهایشان را آغاز کرد. این کشور در نخستین مرحله از اخراج استرداد داعشی‌ها یک شهروند دانمارکی و یک شهروند آمریکایی را بازگرداند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها