کد خبر: 359538
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۹:۵۷:۳۰
| |

رضا اردکانیان، وزیر نیرو خبر داد:

افتتاح 28 نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان سال

رضا اردکانیان، وزیر نیرو، گفت: آبرسانی به یک هزار و 124 روستا را در این طرح دنبال می کنیم به طوری که روزانه 6 روستا تا پایان سال جاری با سرمایه گذاری بالغ بر 4.5 میلیارد تومان به شبکه آبرسانی کشور اضافه خواهد شد.

افتتاح 28 نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان سال
کد خبر: 359538
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۹:۵۷:۳۰

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان، وزیر نیرو، شامگاه دوشنبه 20 آبان ماه در آئین افتتاح طرح های معدنی و فولادی و طرح های صنعت آب و برق استان کرمان با حضور رییس جمهور گفت: در پنجمین هفته پویش الف_ ب_ ایران، در استان کرمان حضور یافتیم و در این پویش مقرر کردیم که هر هفته یک پروژه در حوزه آب و برق افتتاح کنیم که تا پایان سال 227 پروژه در کنار سایر پروژه ها با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این پروژه ها شامل 10 سد ملی در 6 استان کشور است که 745 میلیون مترمکعب به ظرفیت آب کشور اضافه خواهد کرد ضمن آنکه 26 هزار هکتار از شبکه اصلی آبیاری و زهکشی می شود که جمعیت یک میلیون و 500 هزار روستاییان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وزیر نیرو اضافه کرد: آبرسانی به یک هزار و 124 روستا را در این طرح دنبال می کنیم به طوری که روزانه 6 روستا تا پایان سال جاری با سرمایه گذاری بالغ بر 4.5 میلیارد تومان به شبکه آبرسانی کشور اضافه خواهد شد.

وی افزود: در قالب این پویش، 29 تصفیه خانه فاضلاب در 16 استان، 3 میلیون و 400 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند ضمن آنکه 12 تصفیه خانه آب نیز در 9 استان با جمعیت 6 میلیون و 200 هزار نفر پوشش افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت همچنین در حوزه برق نیز 9 نیروگاه حرارتی با 3 هزار و 28 مگاوات به ظرفیت نصب شده تا پایان سال جاری وارد مدار خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: تا قبل از سال 92 به طور متوسط هرسال یک هزار و 775 مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور اضافه شده است که پس از سال 92، این میزان به 2200 مگاوات به صورت متوسط در هر سال رسیدئو تنها در نیمه دوم امسال با بهره‌برداری از این واحدها بیش از سه هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور اضافه خواهد شد.

اردکانیان با بیان اینکه امروز واحد بخار سیکل ترکیبی مدار گهران در این سایت رسما افتتاح شد که امیدواریم تا پایان سال بر طبق برنامه بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی همه را به مدار بیاوریم ادامه داد: با وجود اینکه مباحث مرتبط با نرخ ارز اندکی موجب کندی آهنگ سرمایه‌گذاری در این بخش شده بود، اما هم اکنون در شرایطی هستیم که تا پایان سال، 28 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت 278 مگاوات به مدار خواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: در پنجمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق در استان کرمان افتتاح و عملیات اجرایی یک هزار و 867 میلیارد تومان پروژه دیگر نیز آغاز شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها