معاون سازمان برنامه و بودجه کشور:

شفاف‌سازی بودجه را دنبال می‌کینم

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: منظور از تسری بودجه به عنوان سند حاکمیت، فراهم کردن شرایط شفافیت، لحاظ نمودن ریسک‌ها و مخاطرات و همسوسازی فعالیت‌ها با اهداف حاکمیت است.

شفاف‌سازی بودجه را دنبال می‌کینم
کد خبر: 359679
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۱۱:۴۱:۵۸

اعتمادآنلاین| سیدحمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه هم‌اندیشی سازمان برنامه و بودجه کشور با روسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها گفت: برنامه‌محوری به جای دستگاه محوری، تمرکز بر اهمیت سند اجرایی بودجه، بودجه‌ریزی دوساله، کمیته‌های بازبینی هزینه‌ها، تسری بودجه به عنوان سند حاکمیت، عملیات فرابودجه‌ای و نیز سامانه تعهدات و تضامین، اهم محورهایی است که ما باید با سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در آن حوزه‌ها به اجماع برسیم.

معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد بودجه‌ریزی دوساله، گفت: سال اول بودجه برای تصویب است و سال دوم برای اطلاع و از سال دوم وضعیت به‌گونه‌ای خواهد بود که پایه‌ای برای سال‌های بعد باشد.

وی افزود: منظور از تسری بودجه به عنوان سند حاکمیت، فراهم کردن شرایط شفافیت، لحاظ نمودن ریسک‌ها و مخاطرات و همسوسازی فعالیت‌ها با اهداف حاکمیت است.

پورمحمدی تصریح کرد: ما در صدد هستیم که فرآیندها را کوتاه و شفاف کنیم و هیچ روندی برای پنهان‌کاری امکان‌پذیر نخواهد بود.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به اعطای نقش و مأموریت بیشتر به استان‌ها در راستای موضوع اصلاح ساختار بودجه تأکید کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها