کد خبر: 359695
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از وضعیت مالی این روزهای سرخ‌های پایتخت گزارش می‌دهد:

قهرمان ایران در گرداب بی‌پولی/ کلهر: انصاری‌فرد می‌تواند شرایط پرسپولیس را کنترل کند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: مدیران باشگاه‌های ایرانی باید بدانند که برنامه‌ریزی حرف اول را در بحث مدیریت می‌زند. اگر قراردادی بسته می‌شود، باید به آن پایبند باشند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.

قهرمان ایران در گرداب بی‌پولی/ کلهر: انصاری‌فرد می‌تواند شرایط پرسپولیس را کنترل کند
کد خبر: 359695
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شرایط برای قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران سخت شده است. آنها که طی سه سال گذشته با کمترین حاشیه کارشان را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا دنبال می‌کردند، با رفتن حمیدرضا گرشاسبی و آمدن ایرج عرب به‌ عنوان مدیرعامل، درگیر حواشی زیادی شدند. مهم‌ترین حاشیه سرخ‌های پایتخت بدون تردید مشکلات مالی بود. هر چقدر پرسپولیس در سال‌های قبل به دلیل مدیریت درست منابع و کسب موفقیت‌های متعدد در آسیا و لیگ برتر درگیر مشکلات مالی نبود، در 6 ماهه دوم سال گذشته به سبب سوءمدیریت طعم تلخ بی‌پولی را دوباره چشید.

اولین ترکش این بی‌پولی گریبان کادر فنی آنها را گرفت و برانکو ایوانکوویچ، مرد خاطره‌ساز سرخ‌ها، به دلیل پرداخت نشدن دستمزدش، قرارداد خود را با پرسپولیس فسخ کرد. با رفتن برانکو گویا تاج قهرمانی هم از این تیم گرفته شد. هرچند ایرج عرب و محمدمهدی نبی کوشیدند تا با آوردن کالدرون شرایط را کمی به نفع خودشان تغییر دهند، اما عملکرد ضعیف آنها در فصل نقل و انتقالات باعث شد عرب هرچه بیشتر نزد هواداران پرسپولیس منفور شود.

هواداران پرسپولیس دیگر نمی‌خواستند عرب را به‌ عنوان مدیر باشگاه ببینند و از وزارت ورزش می‌خواستند تا هرچه سریع‌تر مدیرعامل پرسپولیس را تغییر دهد. همان زمان البته شایعه استعفای عرب از پرسپولیس نیز مطرح‌ شده بود، اما خود عرب آن را تکذیب می‌کرد. لیگ برتر شروع شد، اما شایعه استعفای ایرج عرب از پرسپولیس هر روز به واقعیت نزدیک‌تر شد. بالاخره عرب استعفا داد و با حکم وزیر ورزش و جوانان سرپرست فدراسیون دوومیدانی شد. هیات‌مدیره پرسپولیس هم خیلی زود محمدحسن انصاری‌فرد را جانشین ایرج عرب کرد و آرامش به سکوهای آزادی بازگشت.

مشکلات محمدحسن در پرسپولیس

هرچند با آمدن انصاری‌فرد هواداران پرسپولیس نفس راحتی کشیدند، اما مدیران باشگاه به دلیل تعهدات زیادی که از قبل به‌ جا مانده بود و بدهی‌های گذشته پرسپولیس با مشکلات مالی تازه‌ای دست‌به‌گریبان شدند. شکایت برانکو، مربیان کروات و همچنین بودیمیر تنها بخش کوچکی از مشکلات مالی این روزهای انصاری‌فرد در پرسپولیس است. هرچه او تلاش کرد تا این تنش به هواداران و بازیکنان پرسپولیس سرایت نکند، اما صحبت‌های جدید کالدرون دوباره همه‌ چیز را به هم ریخت.

کالدرون چه گفت؟

بعد از چند روز تعطیلی، تمرین پرسپولیس با حضور هواداران و اصحاب رسانه برگزار شد و کالدرون نیز در حاشیه این تمرین با خبرنگاران صحبت کرد. او در این تمرین از وضعیت مالی باشگاه حسابی گله کرد و گفت: «بعد از چهار روز برگشتیم و زمین هنوز مشکلات خود را دارد. وقتی زمین خوب نیست، شن می‌ریزند تا منافذ را پر کنند و سطح زمین صاف شود، اما پول برای خرید شن هم وجود ندارد در حالی‌ که فکر می‌کنم خیلی گران هم نباشد. ما 20 درصد از پرداخت اول را دریافت کردیم و ماه بعد قسط دوم باید پرداخت شود. من با شرایط باشگاه راه آمده‌ام و تلاشم را می‌کنم تا بهترین نتایج را بگیریم. من تا دسامبر با باشگاه راه می‌آیم. وظیفه‌ام این است که با باشگاه راه بیایم و کاری انجام دهم که تا دسامبر به باشگاه صدمه نرسد و جان و زندگی‌ام را در این راه می‌گذارم. در آن زمان فرصت هست تا درباره شرایط باشگاه و خودم تصمیم بگیرم.»

از صحبت‌های کالدرون چنین برمی‌آید که وضعیت در باشگاه پرسپولیس حداقل از نظر مالی چندان خوب نیست و هر لحظه ممکن است این مربی آرژانتینی قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند.

مربیان خارجی روی قراردادی که امضا می‌کنند حساس هستند

محمود کلهر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره شرایط این روزهای پرسپولیس گفت: «اگر دستمزد مربیان خارجی به‌موقع پرداخت نشود، مشکل پیش می‌آید. متاسفانه این مشکل سال‌هاست که در فوتبال ایران وجود دارد. مربیان ایرانی بدون اینکه وجهی دریافت کنند کار می‌کنند، این در حالی‌ است که نه مدیران باشگاه‌ها و نه هواداران هیچ اعتمادی به آنها ندارند.»

او ادامه داد: «هر فردی که کمی از فوتبال روز دنیا باخبر باشد به‌ خوبی می‌داند مربیان خارجی روی قراردادی که امضا می‌کنند خیلی حساس هستند و از مدیران تیم‌ها انتظار دارند به‌موقع مطالبات‌شان را پرداخت کنند. فرقی هم نمی‌کند در کدام تیم باشد. امروز شاهد هستیم که استراماچونی در استقلال هم با همین مشکل مواجه است. مارک ویلموتس مربی تیم ملی هم به دلیل پرداخت نشدن دستمزدش ناراحت است. این یک مشکل کلی در فوتبال ایران است. مدیران باید بدانند که وقتی تعهدی می‌دهند باید به آن پایبند باشند.»

این مربی فوتبال با اشاره به برنامه‌ریزی درست در باشگاه‌ها گفت: «مدیران باشگاه‌های ایرانی باید بدانند برنامه‌ریزی حرف اول را در بحث مدیریت می‌زند. اگر قراردادی بسته می‌شود، باید به آن پایبند باشند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید. مدیران قبلی پرسپولیس باید با توجه به شرایط کشور دست به انتخاب مربی می‌زدند.»

کلهر با اشاره به آمدن انصاری‌فرد به پرسپولیس هم گفت: «انصاری‌فرد به‌ تازگی مدیریت پرسولیس را بر عهده گرفته، هرچند او از خانواده فوتبال است و سابقه مدیریت پرسپولیس را هم در کارنامه دارد، اما شرایط بد مالی دست او را هم در پرسپولیس بسته است. انصاری‌فرد هیچ نقشی در قرارداد کالدرون نداشته، اما حالا که مدیر پرسپولیس است باید تلاش کند تا مشکلات این روزهای پرسپولیس حل شود.»

کلهر با اشاره به اسپانسرهای پرسپولیس گفت: «اسپانسرهای پرسپولیس باید تامین‌کننده قرارداد مربیان و بازیکنان خارجی هم باشند. فکر می‌کنم انصاری‌فرد از طریق عقد قرارداد با اسپانسرها و منابع مالی جدید می‌تواند این مشکل را حل کند. هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود شرایط برای پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هم بهتر می‌شود.»

این بازیکن پیشین پرسپولیس درباره وضعیت روحی بازیکنان پرسپولیس بعد از صحبت‌های کالدرون گفت: «اگر مشکلات این روزهای پرسپولیس حل نشود، بدون تردید در روحیه بازیکنان تاثیر می‌گذارد. وقتی روحیه بازیکنان خراب شود تیم افت می‌کند و نمی‌تواند نتایج خوبی کسب کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها