کد خبر: 359752
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۱۳:۴۴:۵۸
| |

گائینی:

تنها10 درصد اتفاقات فوتبال به فدراسیون مرتبط است/ آنچه در بازی تراکتور رخ داد سیاسی نبود

استاد دانشگاه رشته تربیت بدنی گفت: سیاست در ورزش نباید پررنگ شود، آنچه در بازی تراکتور اتفاق افتاد سیاسی نبود بلکه هیجاناتی زودگذر بود.

تنها10 درصد اتفاقات فوتبال به فدراسیون مرتبط است/ آنچه در بازی تراکتور رخ داد سیاسی نبود
کد خبر: 359752
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۱۳:۴۴:۵۸

اعتمادآنلاین| گائینی استاد دانشگاه رشته تربیت بدنی با اشاره به اهمیت رصد حواشی فوتبال بیان کرد که در گام نخست در این کمیته باید تعریفی دقیق از التهاب داشته باشیم و مسئولیتها را تعیین کنیم.

وی افزود: ورزش مقوله ای هیجانی، پراسترس اما زودگذر است و نباید سیاست در ورزش پررنگ شود. چنانچه این هیجانات در جامعه منعکس نشود سریعا فراموش می شود اما این نکته را هم نباید فراموش کرد که در شبکه های معاند این موضوعات مطرح می شود و در این مورد کاری هم نمی شود انجام داد.

این پژوهشگر ورزشی اظهار داشت: در خصوص بداخلاقی های ورزشی باید نکاتی مورد توجه قرار بگیرد که یکی از آنها خانواده است که نقش آفرینی آن در جامعه و در همه زمینه ها مورد غفلت واقع شده است.

وی نقش آموزش را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: چهار دسته باید خوب آموزش ببینند و در این ارتباط آموزش مربیان، ورزشکاران، مدیران و گزارشگران است.

گایئنی در بخش دیگری از سخنانش توضیحاتی را در خصوص اثرگذاری مربیان در کنترل و هدایت ورزشکاران ارائه کرد و افزود: یک ورزشکار چنانچه خوب آموزش دیده باشد می تواند بر روی هوادار تاثیر مثبت داشته باشد. متاسفانه ورزشکاران تنها در حوزه های فنی تحت آموزش قرار می گیرند و در بعداخلاقی، اجتماعی و شخصیتی مورد غفلت واقع می شوند. عامل آموزش ورزشکاران، مربیان هستند که متاسفانه خود مربیان هم از این حیث آموزش ندیده اند.

گائینی با ابراز تاسف از شکاف بین مربیان و ورزشکار تصریح کرد: اگر مربی بر روی ورزشکار نفوذ داشته باشد بسیاری از مشکلات در همان مراحل ابتدایی رفع می شود و به همان ترتیب هم ورزشکار برروی هوادار.

وی در ادامه به نقش گزارشگران اشاره کرد و اظهار داشت: گزارشگران تلویزیون باید جامعه شناسی و هیجان را بشناسند و تفسیر واقعی از موضوعات داشته باشند چرا که همه این موارد در جامعه تسری پیدا می کند.

محقق و کارشناس در حوزه ورزش و تربیت بدنی تا کید بر امنیت نسبت به سایر حوزه ها را شایسته نمی داند و بر این باور است آنچه که در بازی تراکتور رخ داد اصلا امنیتی نیست بلکه اتفاقی است هیجانی، غیر قابل کنترل که به سرعت فروکش کرد.

گائینی با تاکید براینکه مسئولیتها باید مشخص شود، توضیح داد: اتفاقاتی که در فوتبال رخ می دهد، تنها10 درصد آن به فدراسیون مرتبط است و مابقی آن را باید سایر دستگاه ها پاسخگو باشند اما هر وقت مشکلی پیش می آید فورا از مجموعه ورزش و فدراسیون توضیح خواسته می شود.

وی در پایان تکیه بر تک رشته ها را عاملی بر افزایش حساسیتها دانست و افزود: شما در بسکتبال چنین حواشی را نمی بینید در کشتی بسیار ضعیف است اما فوتبال لجام گسیخته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها