کد خبر: 359760
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

اسماعیل کهرم، بوم‌شناس و فعال محیط‌زیست، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

بلایی را که با احداث سد گتوند بر سر کارون آوردید، سر دریای خزر نیاورید/ عیسی کلانتری خود را پشت وزیر نیرو پنهان کرده است/ سازمان محیط‌زیست اگر وزارتخانه بود، کلانتری استیضاح می‌شد/ موافقت اصولی با انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی از سازمان محیط‌زیست گرفت

اسماعیل کهرم گفت: بلایی را که بدون توجه به هشدارهای اهل فن، با احداث غیرکارشناسی سد گتوند، بر سر کارون آوردید، بر سر دریای خزر نیاورید.

بلایی را که با احداث سد گتوند بر سر کارون آوردید، سر دریای خزر نیاورید/ عیسی کلانتری خود را پشت وزیر نیرو پنهان کرده است/ سازمان محیط‌زیست اگر وزارتخانه بود، کلانتری استیضاح می‌شد/ موافقت اصولی با انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی از سازمان محیط‌زیست گرفت
کد خبر: 359760
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فرشته بهروزی‌نیک- «اگر سازمان محیط‌زیست به وزارتخانه تبدیل شده بود، حالا به جای رضا اردکانیان، عیسی کلانتری باید استیضاح می‌شد.» این بخشی از اظهارنظر اسماعیل کهرم، بوم‌شناس و فعال محیط‌زیست، درباره حواشی‌ای است که این روزها در مورد عملکرد رضا اردکانیان، وزیر نیرو، ایجاد شده است.

نمایندگان مجلس قرار است وزیر نیرو را به دلیل عملکرد ناقص او در مدیریت منابع آبی کشور برای پاسخگویی به خانه ملت بکشانند. در میان دلایلی که شرایط استیضاح را برای اردکانیان رقم زده، انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، خون فعالان محیط‌زیست را بیش از دیگر موارد به جوش آورده است.

اظهارنظرها در این باره متفاوت است، اما نکته‌ای که کهرم بر آن تاکید دارد آسیب‌شناسی اصل ماجراست. او در عین حال که باور دارد هر وزیری که عملکردش ناقص بود باید در برابر مردم پاسخگو باشد، معتقد است: باید ریشه‌یابی شود، باید دید آیا اگر اردکانیان نباشد، بحران آب و محیط‌زیست در کشور حل می‌شود یا سرمنشاء مشکلات جای دیگری است؟

کهرم که سال‌ها در حوزه محیط‌زیست فعالیت و مطالعه کرده، در رابطه با انتقال آب دریای خزر که یکی از دلایل احتمال استیضاح اردکانیان است، گفت: موافقت اصولی با انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی از سازمان محیط‌زیست گرفته شد. آقای کلانتری قصد دارد با اجرای چنین طرح‌هایی برای حسن روحانی خودشیرینی کند، اما حواله اجرای آن را به رضا اردکانیان داد.

کهرم در ادامه صحبت‌های خود به صراحت گفت: من اطلاعات موثقی دارم که در جلساتی محرمانه، مخالفان و موافقان انتقال آب دریای خزر، کارشان به درگیری فیزیکی هم کشیده است.

او در ادامه داد: کلانتری خیالش آسوده است که کسی نمی‌تواند معاون رئیس‌جمهور را استیضاح کند، بنابراین دست خود را پشت آقای اردکانیان پنهان کرده است.

این فعال محیط‌زیست برای مصداقی‌تر شدن صحبت‌های خود این‌طور توضیح داد: قضیه بسیار خجالت‌آور است، از سویی عیسی کلانتری خود یارای مقابله با مخالفان انتقال آب دریای خزر را ندارد و از سوی دیگر به وزرات نیرو گفته شما باید این پروژه را اجرا کنید بدون اینکه حتی یک اصله درخت قطع شود! هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند این شرط را توجیه کند.

او همچنین گفت: کاش نمایندگان مجلس به جای جمع‌آوری 50 امضا برای استیضاح وزیر نیرو، که البته حق طبیعی‌شان است، از عیسی کلانتری هم پاسخ بخواهند.

اسماعیل کهرم صحبت‌های خود را با هشدار به وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست به پایان رساند: بلایی را که بدون توجه به هشدارهای اهل فن، با احداث غیرکارشناسی سد گتوند، بر سر کارون آوردید، بر سر دریای خزر نیاورید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها