سروش، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

جلسه 51 نفره مجمع امید با حناچی به منظور بررسی آلودگی هوای تهران/ اصلاح زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی منجر به کاهش آلودگی هوا می‌شود/ آلودگی هوای تهران زیرساختی است

ابوالفضل سروش، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: معضل آلودگی هوای تهران ساختاری است و به منظور بررسی مشکل آلودگی هوا روز پنجشنبه جاری مجمع 51 نفره امید با شهردار تهران جلسه داریم تا بررسی کنیم برای حل این مشکل چه کاری باید انجام دهیم.

جلسه 51 نفره مجمع امید با حناچی به منظور بررسی آلودگی هوای تهران/ اصلاح زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی منجر به کاهش آلودگی هوا می‌شود/ آلودگی هوای تهران زیرساختی است
کد خبر: 359792
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ابوالفضل سروش، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره آلودگی هوای تهران گفت: با دکتر حناچی، شهردار محترم تهران، مشخصاً درباره موضوع آلودگی هوا جلسه دارم و در این باره صحبت‌هایی خواهیم داشت، ضمن اینکه روز پنجشنبه جاری نیز مجمع 51 نفره امید تهران هم درباره آلودگی هوا با شهردار تهران جلسه داریم تا بررسی کنیم برای این مشکل و معضل چه کاری باید انجام دهیم.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: البته مشکل آلودگی هوای تهران ساختاری است و هرساله در این فصل تکرار می‌شود، اما برای رفع آن مشکلات کاری انجام نمی‌شود و کسی هم گوش شنوا ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکل حمل‌ونقل عمومی در کشور اظهار کرد: مشکل حمل‌ونقل عمومی و زیرساخت‌های آن مهم‌ترین راهکار کنترل و کاهش آلودگی هواست که باید اجرایی شود و برای اجرایی شدن مساله زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی جلسه داریم تا مشخص شود چه باید کرد.

سروش در پاسخ این سوال که «هر سال در آبان و آذرماه با وارونگی هوا مواجه هستیم و هرساله افراد زیادی که مشکلات قلبی و تنفسی دارند به سبب این آلودگی هوا فوت می‌شوند، به نظر شما راهکار کنترل و کاهش آلودگی هوا در این فصل سال چیست» گفت: یک راهکار این است که زیرساخت‌ها درست شود و مردم هم باید برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی همراهی کنند و از خودروهای شخصی استفاده نکنند که این امر بسته به نوع فرهنگ افراد متفاوت است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران اضافه کرد: بخش دیگر آن به مسئولان اجرایی بستگی دارد که وسایل حمل‌ونقل عمومی به درستی در اختیار مردم قرار بگیرد تا برای استفاده از آن ترغیب شوند.

سروش تاکید کرد: موضوع آلودگی و وارونگی هوا حدود 16 سال است که تشدید شده و هر سال طرح زوج یا فرد هم نیمه‌کاره اجرا می‌شود که باید بررسی شود. ولی هیچ کاری بهتر از اصلاح زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی کمک نمی‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین یکی دیگر از راهکارهای کاهش آلودگی هوا را کنترل موتورها دانست و افزود: بخشی از آلودگی هوای تهران به موتورها بستگی دارد و قرار شد وامی برای موتورهای برقی اختصاص دهند، اما با چالش بی‌پولی مواجه شدیم. باید به وسایل نقلیه در شهرهای بزرگ برای خرید وسایل هیبریدی و برقی امتیاز بدهیم. وام دادن یا روی قیمت خرید آن سوبسید دادن راهکار مناسب است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها