مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه:

نژادپرستی در حال سایه افکندن بر میادین ورزشی اروپا است

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در پی «اقدامات نژادپرستانه» عده‌ای علیه برخی ورزشکاران این کشور در اروپا هشدار داد، «نژادپرستی دارد بر میادین ورزشی اروپا سایه می‌افکند».

نژادپرستی در حال سایه افکندن بر میادین ورزشی اروپا است
کد خبر: 359797
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۱۵:۳۵:۳۰

اعتمادآنلاین| مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در مراسم افتتاحیه پارک مخصوص کودکان به نام «ژوزف سورال» (بازیکن اهل چک باشگاه الانیا اسپور ترکیه که بر اثر تصادف جان خود را از دست داد) گفت، «اقدامات نژادپرستانه دارد بر میادین ورزشی اروپا سایه می‌افکند».

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، چاووش اوغلو در این مراسم تاکید کرد که ورزشکاران ترکیه به خاطر سلام نظامی به نیروهای ارتش ترکیه، در کشورهای اروپایی هدف اقدامات نژادپرستانه قرار گرفته‌اند.

چاووش اوغلوو گفت:‌ «امروز ما از مشکلات نژادپرستی رنج می‌بریم که ابعاد گوناگونی دارد و اکنون در میادین ورزشی [اروپا] سایه افکنده است. مخصوصا ورزشکاران آفریقایی که شاهد اقدامات نژادپرستانه علیه آن‌ها هستیم».

چاووش اوغلو با اشاره به دیدار ورزشکارن ترکیه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور در سال گذشته از «اعمال فشار شدید» و «آزار» ورزشکاران ترکیه و به ویژه اقدام سطوح دولتی آلمان در این خصوص ابراز شرمساری کرد.

او در ادامه افزود: «شاهدیم که چگونه سیاست با ورزش درهم‌آمیخته است».

تعدادی از ورزشکاران ترکیه هفته گذشته در احترام به نیروهای حاضر در عملیات «چشمه صلح» در شمال سوریه، به آنها سلام نظامی کردند.

این اقدام ورزشکاران ترکیه از جانب سیاستمدارن ترکیه و تماشاچیان مورد حمایت قرار گرفت. اما بسیاری از کشورهای غربی این اقدام را دارای پیام سیاسی دانستند.

در نیمه ماه اکتوبر، فدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) تحقیقی با عنوان «اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی» بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال ترکیه آغاز کرد. این «اقدامات تحریک‌آمیز» در چارچوب رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2020 در بازی تیم ملی ترکیه با تیم‌های آلمان و فرانسه صورت گرفت درپی این اقدام، ترکیه (یوفا) را به تعقل فراخواند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها