کد خبر: 359810
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۱۶:۱۰:۵۴
| |

رئیس‌جمهور مصر به امارات می‌رود

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی با هدف گفت‌وگو با مقامات مصری درباره راه‌های پایان دادن به جنگ داخلی لیبی به قاهره رفته است.

رئیس‌جمهور مصر به امارات می‌رود
کد خبر: 359810
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۱۶:۱۰:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ وزارت خارجه مصر اعلام کرد: سالم سلامه نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی امروز در قاهره با وزیر خارجه مصر درباره راه های پایان به جنگ داخلی لیبی گفت وگو کردند.

سالم سلامه پیش از سفر به مصر با ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی درباره پایان دادن به جنگ طرابلس و احیای روند مذاکرات سیاسی به گفت وگو نشست.

سرهنگ احمد المسماری سخنگوی نیروهای حفتر درخصوص این مذاکرات اظهار داشت: ژنرال خلیفه حفتر به نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی گفته است پیش از شروع هرگونه روند سیاسی برای پایان دادن به بحران لیبی باید گروه های تروریستی از این کشور ریشه کن شود لذا ما به نبرد خود علیه این گروه ها ادامه خواهیم داد.

نیروهای وابسته به حفتر در فروردین ماه گذشته به بهانه سرکوب گروه های تروریستی به طرابلس حمله کردند و قرار بود طی دو یا هفته این شهر را به اشغال خود دربیاورند، اما مقاومت نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی اجازه نداد تا متجاوزان وارد طرابلس شوند.

درهمین حال، رسانه های مصری نوشتند: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور فردا به ابوظبی می‌رود تا با محمد بن زاید ولیعهد و وزیر دفاع امارات درباره بحران لیبی، تحولات شمال آفریقا، غرب آسیا و همکاری های دوجانبه گفت وگو کند.

عربستان، مصر و امارات از نیروهای حفتر در جنگ طرابلس حمایت می‌کنند.

قرار است یک نشست بین المللی برای پایان دادن به جنگ طرابلس و احیای روند سیاسی برای پایان دادن به بحران داخلی لیبی در آلمان برگزار شود. هنوز زمان دقیق برگزاری این نشست مشخص نشده است. کارشناسان، اختلاف کشورهای تاثیرگذار در تحولات لیبی را علت این امر می‌دانند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها