کد خبر: 359814
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۱۶:۱۷:۰۳
| |

آلایندگی برخی شهرهای تهران به مرز 200 رسید

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران گفت: شاخص آلایندگی برخی شهرهای استان تهران روی عدد 190 قرار گرفته است.

آلایندگی برخی شهرهای تهران به مرز 200 رسید
کد خبر: 359814
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۱۶:۱۷:۰۳

اعتمادآنلاین| ‌ جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران عصر امروز با حضور نمایندگان از دستگاه‌های و سازمانهای مختلف اعم از آموزش و پرورش، شهرداری تهران، محیط زیست تهران، دانشگاه شهید بهشتی و... به ریاست انوشیروان محسنی بندپی تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مختلف گزارشی را از وضعیت آلودگی هوای تهران در روزهای گذشته، امروز و پایداری شرایط در روز چهارشنبه ارائه کردند.

در این جلسه محمودی مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به تشکیل جلسه کمیته اضطراری هوا در روز یکشنبه گذشته اظهار کرد: در این جلسه تصمیماتی گرفته شد و در واقع شاخص آلودگی هوا در روزهای گذشته بین 103 و 111 بوده است اما براساس آماری که در حال حاضر اخذ کرده‌ایم شاخص‌آلودگی به 130 رسیده است که البته این میزان به ساعت 3 بعد از ظهر مربوط می‌شود.

وی گفت: البته ما در برخی شهرستانهای استان تهران شاخص آلودگی به مرز 190 رسیده است که از این شهرستانها می‌توانیم به قرچک و رباط کریم اشاره کنیم.

در ادامه جلسه انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با اشاره به تصمیماتی که روز یکشنبه در جلسه کارگروه اضطراری برای تهران اتخاذ شد گفت: در جلسه قبلی مصوب شد که محدودیتی برای تردد خودرهای شخصی ایجاد شود و در واقع تعرفه ورود به محدوده طرح ترافیک و کنترل هوا 50 درصد افزایش پیدا کند همچنین در این جلسه مصوب شد که قیمت بلیت مترو و اتوبوس 50 درصد کاهش پیدا کند که امیدواریم این موارد از سوی شهرداری تهران اعمال شده باشد.

وی با بیان اینکه در جلسه قبلی پیش‌بینی شد که شاخص آلودگی هوا تا روز سه‌شنبه از مرز 150 نخواهد گذشت گفت: پایش‌هایی که انجام شده است این موضوع را اثبات می‌کند و این در حالی است که ما در 10 نقطه از منطقه تهران شاهد بیشترین میزان آلودگی بوده‌ایم و از این مناطق می‌توان به تربیت مدرس، پیروزی‌، شادآباد، شریف، شهرری، شهرداری منطقه 10، شکوفه، پاسداران، و علم و صنعت اشاره کرد.

بندپی همچنین با اشاره به تعطیلی مدارس ابتدایی، پیش‌دبستانی و مهدهای کودک و همچنین مدارس استثنایی در شهر تهران و شهرستانهای ری، پیشوا، قرچک، ورامین و قیامدشت، گفت: براساس بند 3 قانون آلودگی هوا مجریان دستگاه‌ها با مرخصی والدینی که مدارس فرزندانشان تعطیل است باید موافقت کنند.

وی همچنین با اشاره به گزارشات هواشناسی گفت: از پنجشنبه شاهد بارندگی در شهر تهران خواهیم بود و امیدواریم شرایط بهتری در روزهای آتی برای شهر تهران ایجاد شود.

استاندار تهران همچنین با اشاره به اینکه سالهای گذشته در آذرماه و دی‌ماه شاهد وارونگی هوا بودیم، گفت: امسال این شرایط کمی زودتر به سراغ تهران آمده و بارشهایی که هفته‌های گذشته شاهد بودیم نتواسته مشکلات را حل کند.

وی با تاکید به اینکه باید توجه بیشتری به سلامت جامعه داشته باشیم گفت: ما به عنوان متولی سلامت آحاد جامعه و براساس قانون بر این نکته تاکید داریم و بر همین اساس تعطیلی مدارس را در روز چهارشنبه تصویب کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها