کد خبر: 359829
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

محمدجواد فتحی، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سامانه سرا پوپولیستی و عوام‌فریبانه است/ خورشید را در دست راستم و ماه را در دست چپم بگذارند نامزد انتخابات نمی‌شوم/ در صورت خطاپذیر بودن انتخاب شورای عالی باید به انتخاب آنها اعتماد کنیم/ به منظور عدم وحدت‌شکنی از نظر شورای عالی درباره سامانه سرا تمکین می

محمدجواد فتحی، عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: طرح سامانه سرا را قبول ندارم و مورد تایید من نیست و این اقدامات را پوپولیستی و عوام‌فریبانه می‌دانم. ضمن اینکه تاکید می‌کنم اگر خورشید را در دست راست من و ماه را در دست چپم بگذارند، برای مجلس کاندیدا نخواهم شد.

سامانه سرا پوپولیستی و عوام‌فریبانه است/ خورشید را در دست راستم و ماه را در دست چپم بگذارند نامزد انتخابات نمی‌شوم/ در صورت خطاپذیر بودن انتخاب شورای عالی باید به انتخاب آنها اعتماد کنیم/ به منظور عدم وحدت‌شکنی از نظر شورای عالی درباره سامانه سرا تمکین می
کد خبر: 359829
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدجواد فتحی، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، ضمن تاکید قبول نداشتن طرح سامانه سرا گفت: هنوز جزئیات سامانه سرا اعلام نشده است، اما به طور کلی این سامانه را قبول ندارم و مورد تایید من نیست، چراکه می‌دانم با این کارها مشکلی حل نمی‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: من به هیچ وجه قصد ندارم دوباره در مجلس نامزد شوم؛ اگر خورشید را در دست راست من و ماه را در دست چپم بگذارند، برای مجلس کاندیدا نمی‌شوم و از سه سال پیش به این نتیجه رسیده‌ام، پس دلیل مخالفتم با سامانه سرا موارد شخصی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم همه افرادی که می‌خواهند رأی بدهند و اشخاصی که می‌خواهند منتخب شوند، در طرح سامانه سرا با مشکل مواجه می‌شوند، چراکه دیگر وقت این‌گونه کارهای پوپولیستی گذشته است و این کارها جواب نمی‌دهد و باید این رفتار را کنار بگذاریم.

فتحی توضیح داد: باید به گروهی اعتماد کنیم تا نامزدهای انتخاباتی را ارزیابی و انتخاب کنند ولو اینکه در انتخاب‌شان خطا کنند. هر امر اجتماعی‌ای خطاپذیر است و انتخاب این افراد هم ممکن است با خطا همراه باشد، ولی بهتر از طرحی است که پیشنهاد داده شده است.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: عملکرد فراکسیون امید را ضعیف می‌دانم، اما قابل دفاع است. در این مجلس باید با توجه به همه مسائل و مشکلات عملکرد فراکسیون امید را ارزیابی کنیم و نباید چشم‌ها را روی یکسری موضوعات ببندیم و بعد عملکرد فراکسیون را به نقد بگذاریم.

او یادآور شد: معتقدم اگر به سال 94 برگردیم، این لیست و این انتخاب و این عملکرد را قابل دفاع می‌دانم. پس با زیر سوال بردن انتخاب شورای عالی در انتخاب گزینه‌های لیست امید، نباید رفتارهای عوام‌گرایانه انجام داد و به خاطر اینکه برخی دلخوش باشند و بتوانند این طرف و آن طرف شعار بدهند، انصاف را زیر پا گذاشت.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید به گروهی اعتماد کنیم و به آنها اجازه بدهیم افراد شایسته را از بین افرادی که مورد تایید شورای نگهبان و هیات نظارت هستند برگزینند.

فتحی اعلام کرد: شرایطی فعلی در انتخاب نامزدها و بستن لیست مورد تایید است و باید سازوکارهای آن اصلاح شود. مثلاً گفته می‌شود به جای 50 نفر تصمیم‌گیرنده 100 نفر درباره لیست تصمیم‌گیری کنند، ولی اینکه مثلاً 40 هزار یا 50 هزار نفر را به رفراندوم بگذاریم، چون شناخت کلی و محدود و عوامانه‌ای درباره آنها وجود دارد، راهکار مناسبی نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: جزئیات طرح سرا را نمی‌دانم، اما اگر همین شورای سیاست‌گذاری به این نتیجه برسد که سامانه سرا مناسب است، از این نظر جمعی تمکین می‌کنم، چون نباید اما و اگربیاوریم و وحدت‌شکنی کنیم، ولی قطعاً در این باره تا حالا قانع نشده‌ام.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها