کد خبر: 359877
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۲۰:۱۲:۳۳
| |

ائتلاف العبادی خواستار برگزاری انتخابات پیش از موعد در عراق شد

ائتلاف نصر وابسته به «حیدالعبادی» ریشه مشکلات عراق را سیستم حکومتی حال حاضر این کشور عنوان کرده و خواستار برگزاری پیش از موعد انتخابات شده است.

ائتلاف العبادی خواستار برگزاری انتخابات پیش از موعد در عراق شد
کد خبر: 359877
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۲۰:۱۲:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌ ائتلاف «النصر» به رهبری «حیدر العبادی»، امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای خواستار برگزاری انتخابات پیش از موعد و تشکیل کمیساریای مستقل انتخابات شد.

به نوشته وبگاه سومریه نیوز، در این بیانیه عنوان شده است که: «بحران حاضر به بنیان سیستم حکومتی و مشی گروه‌های سیاسی مرتبط است و خواسته‌های مردم جز با اصلاح قانون اساسی و و قوانین اداری، سیاسی و اقتصادی که شاکله نظام را در بر بگیرد، برآورده نمی‌شود.»

ائتلاف متبوع العبادی نقشه راه برای اصلاح حکومت عراق را برداشتن گام‌های جدی و برگزاری انتخابات زودهنگام با تصویب قانون انتخابات جدید و «منصف» دانسته و عنوان کرده است که باید خون تازه‌ای در رگ‌های حکومت جاری شود.

العبادی پیش از این نیز خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام تحت نظارت سازمان ملل و تشکیل دولت انتقالی شده بود.

این در حالی است که او بارها مدعی شده (+) که تمایل دارد به نخست وزیری بازگردد و عبدالمهدی را کنار بزند. وی در عین حال گفته است که قصدش «خیر» است.

دولت آمریکا نیز روز دوشنبه (دیروز) بیانیه‌ای، ایران را به دخالت در امور عراق متهم کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها