کد خبر: 359926
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۰۹:۰۲:۳۷
| |

رییس فدراسیون کبدی:

کرسی ریاست فدراسیون جهانی دور از انتظار نیست

عباس اورسجی، رییس فدراسیون کبدی گفت: با میزبانی رقابت‌های کبدی جوانان جهان در کیش به دنبال پایان دادن به انحصار هندی‌ها در ریاست فدراسیون جهانی کبدی هستیم.

کرسی ریاست فدراسیون جهانی دور از انتظار نیست
کد خبر: 359926
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۰۹:۰۲:۳۷

اعتمادآنلاین| عباس اورسجی روز چهارشنبه گفت حدود 6 ماه است که خود را برای میزبانی رقابت‌های کبدی جوانان جهان آماده کردیم و هدف ما رسیدن به ورزش المپیک هست. مسابقات در سطح بسیار بالا و کیفیت مناسب و میزبانی خوبی در حال برگزاری است و همه کشورها از فرایند برپایی این مسابقات راضی هستند.

وی در پاسخ به حضور نیافتن هند در رقابت‌های جهانی کبدی جوانان جهان، اظهار داشت: پس از قهرمانی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا و عدم کسب مدال طلا توسط تیم‌های مردان و زنان هند، این امر شکست سنگینی برای این کشور محسوب می‌شد. این شکست شیرازه فدراسیون هند را بهم ریخت و آنان هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌اند که چرا به ایران باختند. آشفتگی بوجود آمده در فدراسیون کبدی هند به دلیل مشکلاتی که گفته شد، دلیل اصلی حضور نیافتن در کیش بود.

وی ادامه داد: تلاش‌های ما برای حضور هند در این رویدادها حتی از طریق کمیته‌های ملی المپیک 2 کشور پیگیری شد. از آنجایی که انتخابات ریاست این فدراسیون بسیار متفاوت و به دلیل محبوبیت آن، ایالت به ایالت برگزار می‌شود به همین خاطر این کشور نتوانست تیمی برای حضور در این رقابت‌ها آماده کند.

اورسجی یادآور شد: حتی اگر تیم هند هم در این رقابت‌ها شرکت می‌کرد مقابل ایران پیروز نمی‌شد. به جهت اینکه یکسال تیم ایران در اردو بسر می‌برد و تمرینات مستمر و فشرده‌ای داشت و با آمادگی که در این مسابقات از خود نشان داده به یقین هیچ تیمی برابر آن پیروز نخواهد بود و حتی هند.

رییس فدراسیون کبدی در خصوص انتخاب لوگو و طراحی این رقابت‌ها اظهار داشت: هدف از انتخاب جزیره کیش تاکید بر تقویت توریسم ورزشی و نگاه ویژه به این جنبه از ورزش خواهد بود که مغفول مانده است. با توجه به جهانی بودن این رویداد در طراحی لوگو از رنگ‌های پنج قاره استفاده شده و عروسک‌های این مسابقات که شامل دلفین، عقاب و یوزپلنگ است برگرفته از سه عنصر اساسی حیات موجودات یعنی آب، خاک و هوا است.

اورسجی در پاسخ به هدف از برگزاری میزبانی رقابت‌های کبدی جوانان جهان در کیش افزود: برنامه‌ریزی درازمدت ما برای کسب کرسی ریاست فدراسیون جهانی و پایان دادن به انحصار ریاست هند در این رشته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها