احمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری:

وزن اقتصاددان‌ها باید در لیست اصولگرایان بیشتر باشد/ فرقی نمی‌کند کاندیداهای اصولگرا زن باشند یا مرد/ به سمت سهم دادن به پایداری‌ها نروید

احمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که در جامعه داریم، نماینده‌ای برای مجلس می‌خواهیم که از مسائل اقتصادی اطلاعات خوبی داشته باشد.

وزن اقتصاددان‌ها باید در لیست اصولگرایان بیشتر باشد/ فرقی نمی‌کند کاندیداهای اصولگرا زن باشند یا مرد/ به سمت سهم دادن به پایداری‌ها نروید
کد خبر: 359928
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۰۹:۰۸:۰۱

اعتمادآنلاین| یک روز پس از آغاز به کار ستاد انتخابات کشور برای یازدهمین دوره انتخابات مجلی شورای اسلامی، «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» یا همان شورای وحدت اصولگرایان رسما اعلام موجودیت کرد تا به فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان رسمیت بدهد و کلید آغاز به کار رسمی خود را بزند.

حضور جوانان و زنان در میان اعضای ائتلاف از نکات مهم بیانیه منتشر شده بود. به ادعای این بیانیه نیمی از اعضای آن را تشکیل می‌دهد. نفی سهمیه بندی برای تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی اصولگرا هم بند دیگری از این بیانیه بود. سهم بندی که در چند دوره اخیر محور اختلافات در بین اصولگرایان شده بود.

کریمی اصفهانی از چهره‌های اصولگرا البته نفی سهیمه‌بندی را یک شعار می‌داند و معتقد است که باید منتظر بود تا ببینیم در عمل اصولگرایان به نفی سهیمه‌بندی چقدر پایبند خواهند بود.

درباره بیانیه «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» با احمد کریمی اصفهانی گفتگو کردیم که آن را در ادامه می‌خوانید:

* آقای کریمی اصفهانی! «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» رسما اعلام موجودیت کرد و بیانیه‌ای منتشر کرد، این یعنی ائتلاف اصولگرایان دیگر به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است، با توجه به اینکه بیشتر اختلاف‌ها در سازوکارهای انتخاباتی در مرحله چینش هیئت‌های اجرایی و تصمیم گیری در مورد کاندیداها رخ می دهد، پیش بینی شما از نحوه چینش هیئت‌های اجرایی چیست و ...

من چون جز شورا نیستم در جریان هم نیستم. اینکه دعوایی پیش بیاید، مشخص نیست، چون تازه کار را شروع کردند.

باید دید اصولگرایان در عمل هم سهم خواهی نخواهند کرد یا فقط شعار است

* از اصول محوری این ائتلاف نفی سهمیه‌بندی برای جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی است، به نظر شما این اتفاق در عمل می‌افتد که در میان اصولگرایان دیگر خبری از سهمیه بندی نباشد؟

البته اگر چنین اتفاقی بیفتد و با این ساز و کار پیش بروند که به جای سهم‌خواهی، شایسته سالاری را ملاک عمل قرار دهند، این بهترین کار خواهد بود، اما باید در عمل این گفته‌ها درک شود. اینکه در شعار بگویند این کار را می‌کنند و سهم‌خواهی نخواهند داشت، درست نیست. یکی از آفت‌های گروه‌های سیاسی همین سهم‌خواهی است. اگر در بیان بگویند که خواهان سهم‌خواهی نیستند، اما در عمل اینگونه نباشد، طبیعی است آن نتیجه‌ای که از وحدت می‌خواهند بگیرند، به دست نمی‌آید.

انتخاب کاندیداها باید مبتنی بر شاخص های مشخص باشد

باید ساز و کار رسیدن به وحدت و شایسته سالاری از قبل تدارک دیده شود و بر اساس شاخص‌های از پیش تعیین شده، دست به تعیین کاندیدا بزنند. به نظر می‌رسد که در این رابطه شایسته سالاری با اقتضاء زمان هم دخیل باشد.

کاندیداها باید با نگاه اقتصادی انتخاب شوند

به نظر من در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که در جامعه داریم، نماینده‌ای برای مجلس می‌خواهیم که از مسائل اقتصادی اطلاعات خوبی داشته باشد. چون کشور ما در زمینه‌های مختلف در مرحله خوبی است، معضل امروز ما مسائل اقتصادی است. گوش شنوایی در مورد مسائل اقتصادی در مجلس و دولت‌ وجود ندارد. از نظر من یکی از معیارهای شایسته سالاری با اقتضاء زمان همین مسئله اقتصادی است. من نمی‌دانم که این مجموعه تا چه حد به مسئله اقتصادی توجه کرده است.

وزن اقتصاددان ها باید در لیست اصولگرایان بیشتر باشد

* یعنی نظر شما این است که وزن اقتصاددان‌ها در لیست اصولگریان باید بیشتر باشد؟

بله، البته تنها نباید به اقتصاددان‌های تئوری تکیه کنند، به هر حال اینگونه نبوده است که مجلس از اقتصاددان‌ها تهی باشد، اما جای اقتصاددان‌های تجربی که دستی بر آتش داشتند، خالی است. آنها می‌توانند شرایط اقتصاد را درک کنند. از لابه‌لای کتاب نمی‌توان اقتصاد را درک کرد و باید به تجربه تکیه کرد.

شورای ائتلاف دغدغه اقتصاد ندارد

* فکر می‌کنید که شورای ائتلاف هم این دغدغه را داشته باشد؟

من براساس شنیده‌هایم این دغدغه را احساس نکردم و اگر این کار نکنند به بیراهه رفته‌اند.

* یعنی شما این شعارهایی که تا به حال در مورد مسائل اقتصادی بیان شده است را در حد شعار می‌دانید نه اینکه برنامه عملیاتی برای آن وجود داشته باشد.

بله، باید خواسته مقام معظم رهبری در مورد توجه به مسائل اقتصادی عملیاتی شود. کسانی باید وارد شوند که اعتقاد به این کار داشته باشند، صرفا بیان اینکه من اقتصاددان هستم کافی نیست. یکی از مسائلی که کشور را دچار مشکل کرده است همین ندانم کاری در بحث اقتصادی است که کار را به اهلش نسپرده‌اند.

جوانانی وارد لیست شوند که باتجربه و پرانرژی باشند

* بخشی از این بیانیه بر این تاکید دارد که نیمی از افراد حاضر در ائتلاف، جوانان و زنان هستند، شما فکر می‌کنید که در عمل هم این اتفاق بیفتد و در لیست‌هایی که بسته می‌شود باید منتظر حضور زنان و جوانان اصولگرا باشیم؟

جوانی که انباشته از تجارب و با انرژی خوب وارد شود خوب است، اما اگر جوانی انرژی و تجربه کافی را نداشته باشد،فایده‌ای ندارد، صحبت‌های رهبری هم ناظر بر کسانی است که جوان فکر می‌کنند و قدرت و علم دارند و نسبت به انقلاب دلبستگی دارند. با این سبک و سیاق جوانگرایی کرد نه اینکه صرفا روی سن افراد تاکید کنیم، اما اگر این شرایط در جوانانی بود باید از آنها استفاده کنیم.

اگر معیار شایستگی است، فرقی نمی کند کاندیداها زن باشند یا مرد

* در مورد حضور زنان چه‌طور؟

بالاخره بخشی از جامعه هم نسوان هستند که آنها هم باید توجه به شرایط حضور داشته باشند، اما ما اصلا باید مسئله جنیست را فراموش کنیم و نگوییم که خانم‌ها باشند یا آقایان باشند. هر کس که مقتدرتر است و تجارب بیشتری دارد یا از نظر علمی بالاتر است و بهتر می‌تواند کارها به پیش ببرد و شایسته‌تر است، باید انتخاب شود.

شورای ائتلاف نباید برای جذب نیرو به سمت سهم دادن به پایداری ها برود

فرقی هم نمی‌کند شاید اصلا جای مردان و زنان عوض شد و 80 درصد زنان شدند و 20 درصد لیست مردان، اگر معیار شایستگی باشد مشکلی ندارد.

* آقای کریمی اصفهانی! شما درباره نفی سهمیه‌بندی صحبت کردید، عده‌ای از اصولگرایان معقتدند که حرف‌های اخیر اعضای جبهه‌ پایداری و حمله آنها به شورای ائتلاف برای گرفتن امتیاز و سهم بیشتر است، فکر می‌کنید که شورای ائتلاف برای جذب جبهه پایداری که همیشه ساز مخالف می‌زنند، سهمیه در نظر بگیرد؟

اگر شورای ائتلاف چنین کاری برای جذب نیروها بدون در نظر گرفتن شایسته‌سالاری انجام دهد، حتما از ساحت اصولگرایی خارج خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها