کد خبر: 359960
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۰۹:۵۶:۳۳
| |

رئیس ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع آمریکا به کره‌جنوبی می‌روند

مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا با دستورکار رسیدگی به تنش‌ها میان سئول و توکیو و طرح یک درخواست پنج میلیارد دلاری دولت آمریکا برای تامین هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در کره‌جنوبی، به این کشور سفر می‌کنند.

رئیس ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع آمریکا به کره‌جنوبی می‌روند
کد خبر: 359960
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۰۹:۵۶:۳۳

اعتمادآنلاین| تاکید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بر اینکه کره جنوبی سهم بیشتری از هزینه‌های حضور نظامی آمریکا در خاک خود را متقبل شود، چالشی را برای ائتلاف امنیتی 2 کشور به وجود آورده است.

ترامپ ایده خارج ساختن نظامیان آمریکایی از شبه‌جزیره کره را نیز مطرح کرده است.

یک قانونگذار کره جنوبی چند روز پیش گفت، مقام‌های آمریکایی خواستار پرداخت هزینه سالانه پنج میلیارد دلار از سوی کره جنوبی برای حضور نظامی آمریکا در این کشور شده‌اند و این مبلغ بیش از پنج برابر بیشتر از مبلغ مورد توافق سئول برای پرداخت در سال جاری میلادی از بابت استقرار 28500 نظامی آمریکایی است.

مقام‌های آمریکایی هنوز به صورت علنی این مبلغ را تایید نکرده‌اند اما ترامپ پیشتر گفته‌ است که حضور نظامی آمریکا در داخل و اطراف کره جنوبی پنج میلیارد دلار ارزش دارد.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرده، مردم آمریکا خواهان توضیح این مساله هستند که چرا کشورهای بسیار پولدار و ثروتمند کره جنوبی و ژاپن نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند و چرا سربازان آمریکایی در آنجا مستقر هستند.

میلی که این اظهارات را در جریان گفتگو با خبرنگاران در مسیر عزیمت به توکیو در روز یکشنبه مطرح کرده بود، قرار است امروز (چهارشنبه) به منظور شرکت در نشست سالانه کمیته نظامی وارد سئول شود.

همچنین مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز فردا به هدف شرکت در یک نشست رایزنی امنیتی با جئونگ کیه‌ئونگ دو، وزیر دفاع کره جنوبی به این کشور سفر کند.

رندال شریور، دستیار وزیر دفاع آمریکا و مشاور ارشد اسپر در حوزه سیاستگذاری آسیا اظهار کرد، این وزیر دفاع آمریکا به دنبال مذاکره سر مساله شراکت در بار هزینه‌ها و مسئولیت‌ها نیست و این کار به عهده دیپلماتهاست بلکه او به دنبال تاکید بر منافع آمریکا است.

شریور به گروه کوچکی از خبرنگاران در آستانه این سفر گفت: آنها باید داشتن سهم بزرگتری از بار مسئولیت‌ها را قبول کنند؛ همانطور که رئیس جمهور آمریکا خواستار چنین کاری نه فقط از جانب سئول بلکه از جانب دیگر کشورها در سطح جهان شده است.

با این حال قانونگذاران کره جنوبی درخواست‌های آمریکا در این زمینه را غیرقابل قبول و مایوس‌کننده خوانده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها