کد خبر: 359973
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۰:۰۹:۲۹
| |

الهام هاشمی:

با وجود کمبود فشنگ، 6 سهمیه المپیک شبیه معجزه است/ الهه احمدی آمادگی خوبی داشت

الهام هاشمی، سرمربی تیم تفنگ بادی ایران در مورد تعداد سهمیه‌های تیراندازان ایران در المپیک 2020 گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکل کمبود فشنگ کسب 6 سهمیه چیزی شبیه معجزه است.

با وجود کمبود فشنگ، 6 سهمیه المپیک شبیه معجزه است/ الهه احمدی آمادگی خوبی داشت
کد خبر: 359973
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۰:۰۹:۲۹

اعتمادآنلاین| تیراندازان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک 2020 بود موفق شدند 4 سهمیه کسب کنند. هانیه رستمیان، ‌ فاطمه کرم زاده، مهیار صداقت و جواد فروغی تیراندازانی بودند که در قطر به سهمیه دست یافتند تا همراه با نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان که پیش از این و در مسابقات جهانی سهمیه گرفته بودند المپیکی شوند.

الهام هاشمی، سرمربی تیم ملی تفنگ ایران در مورد مسابقات قهرمانی آسیا به ایسنا گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود. تعداد شرکت کنندگان بیش از 900 نفر بود که همه با آمادگی کامل در مسابقات حضور داشتند تا سهمیه المپیک را کسب کنند حتی بعضی تیم‌ها دو هفته قبل از شروع مسابقات در محل مسابقات اردو زده بودند.

او در مورد عملکرد تیم‌های ایران در این مسابقات بیان کرد: به لطف خدا تعداد کل سهمیه‌هایی که تا کنون در تیراندازی گرفته‌ایم به 6 سهمیه رسیده و احتمال افزایش آن بعد از اعمال رنکینگ‌های جهانی وجود دارد. به نظر من با توجه به شرایط اقتصادی کشور و خصوصا مشکل فشنگی که داشتیم این بیشتر شبیه معجزه است. فکر می‌کنم اگر در اردوی هانوفر شرکت نمی‌کردیم دو سهمیه سه وضعیت را نمی‌گرفتیم. اردوی هانوفر هرچند تنها شش روز بود اما طی همین مدت کوتاه تمام تلاشمان را کردیم و از هر ساعت آن بهره بردیم تا تیراندازان تمرین مناسبی با فشنگ داشته باشند.

او در این مورد افزود: علاوه بر کسب دو سهمیه در سه وضعیت، تیم بانوان ما تیم‌های قدر دنیا مثل هند، کره جنوبی و ژاپن، همچنین تیم‌های مطرح آسیا در سه وضعیت مثل تایلند، مالزی، قزاقستان و مغولستان را پشت سر گذاشت و به مقام دوم تیمی رسید که بالاترین مقامی است که تاکنون در این رشته کسب کرده‌ایم. ضمن اینکه خانم الهه احمدی تنها یک امتیاز و خانم جام بزرگ هم تنها 5 امتیاز تا رسیدن به سهمیه در این رشته فاصله داشتند، حالا تصور کنید اگر مشکل فشنگ نداشتیم تیراندازان ما چه کولاکی می‌کردند. در رشته تفنگ بادی هم تیم زنان و مردان ما در بین تیم‌های قدرتمند آسیایی به مقام سوم رسیدند که در قسمت زنان تیم چین و در قسمت مردان تیم هند را پشت سر گذاشتیم.

هاشمی در مورد اینکه الهه احمدی نتوانست سهمیه المپیک کسب کند، بیان کرد: خانم احمدی به آمادگی بسیار بالایی در رشته سه وضعیت رسیده بود و در مسابقه هم خیلی خوب کار کرد اما در نهایت با اختلاف تنها یک امتیاز از رسیدن به فینال باز ماند. او به مسابقات فینال جام جهانی که هفته آینده در چین برگزار می‌شود، دعوت شده است، این مسابقات با حضور مدالیست‌های جام‌های جهانی دو سال گذشته برگزار می‌شود و امیدوارم بتواند آنجا عملکرد خوبی داشته باشد.

او در این مورد افزود: خانم احمدی در مسابقات تفنگ بادی هند با اختلاف یک دهم امتیاز به فینال نرسید که در صورت فینالیست شدن، شانس بزرگی در کسب سهمیه داشت. در مسابقات پکن نیز هم در تفنگ بادی و هم در سه وضعیت با اختلاف بسیار ناچیز از رسیدن به فینال بازماند. در پکن اگر سه سهمیه در تفنگ بادی توزیع می‌شد سهمیه سوم به خانم احمدی می‌رسید. مطمئن هستم تلاش‌های او و تمام تیراندازان دیگری که واقعا خوب کار کردند و تا یک قدمی سهمیه پیش رفتند به نتیجه می‌رسد. هنوز کار تمام نشده است.

هاشمی در مورد شانس افزایش سهمیه‌های المپیک ایران گفت: اردیبهشت سال آینده به بالاترین رتبه جهانی تیراندازان در هر ماده که هنوز موفق به کسب سهمیه نشده اند یک سهمیه المپیک داده می شود یعنی اگر در یک ماده تا رتبه 10 دنیا سهمیه گرفته باشند این سهمیه به نفر یازدهم جهان می‌رسد در نتیجه هنوز شانس افزایش سهمیه‌ها را داریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها