کد خبر: 360002
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

نادر قاضی پور، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون صنایع مجلس:

منعی برای همکاری با فیلیپ موریس در ایران وجود ندارد/ رقم قاچاق سیگار به 35 میلیون دلار رسیده است/ رحمانی تعلل کند سوال در صحن علنی مطرح می‌شود/ لابی‌گری قاچاقچیان در ارگان‌ها بیشتر شده است که نمی‌گذارند این محصول در ایران تولید شود

نادر قاضی پور، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: از سال 93 آقایان در کمیته تخصصی صاحب صلاحیت درباره این موضوع به طور صریح اعلام کرده بودند که مدارکی درباره ارتباط فیلیپ موریس و رژیم صهیونیستی وجود ندارد، اما به دلایلی مسئولان اقدامات لازم جهت صدور مجوز این همکاری را انجام ندادند، به همین جهت دوباره این استعلام انجام شد و این بار هم وزارت اطلاعات بر عدم ارتباط فیلیپ موریس و صهیونیست‌ها تاکید کرد.

منعی برای همکاری با فیلیپ موریس در ایران وجود ندارد/ رقم قاچاق سیگار به 35 میلیون دلار رسیده است/ رحمانی تعلل کند سوال در صحن علنی مطرح می‌شود/ لابی‌گری قاچاقچیان در ارگان‌ها بیشتر شده است که نمی‌گذارند این محصول در ایران تولید شود
کد خبر: 360002
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نادر قاضی پور، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه سالهاست به بهانه هایی، چون ارتباط فیلیپ موریس با رژیم صهیونیستی، برخی مسئولان، صدور مجوز تولید مشترک مارلبرو در ایران را به تاخیر انداخته اند تاکید کرد: آقایان اعلام می‌کردند یکی از سهامداران عمده فیلیپ موریس صهیونیستی است، اما وزارت اطلاعات اخیرا طی نامه‌ای رسمی اعلام کرده است که این شرکت هیچ ربطی به صهیونیسم ندارد، لذا با استناد به اینکه یک نفر یهودی مقیم انگلستان یکی از سهامداران جزء این شرکت است که وی نیز هیچ ارتباطی با رژیم صهیونیستی ندارد نباید از مزایای این سرمایه گذاری خارجی بزرگ چشم پوشی کرد.

قاضی پور با تاکید براینکه پاسخ مثبت وزارت اطلاعات به صورت مکتوب برای وی ارسال شده است گفت: از سال 93 آقایان در کمیته تخصصی صاحب صلاحیت درباره این موضوع به طور صریح اعلام کرده بودند که مدارکی درباره ارتباط فیلیپ موریس و رژیم صهیونیستی وجود ندارد، اما به دلایلی مسئولان اقدامات لازم جهت صدور مجوز این همکاری را انجام ندادند، به همین جهت دوباره این استعلام انجام شد و این بار هم وزارت اطلاعات بر عدم ارتباط فیلیپ موریس و صهیونیست‌ها تاکید کرد.

رحمانی تعلل کند سوال در صحن علنی مطرح می‌شود

وی با اشاره به اینکه پس از دریافت استعلام وزارت اطلاعات در مردادماه سال جاری پاسخ مثبت وزارت اطلاعات را طی نامه‌ای به وزیر صمت ارجاع دادم گفت: بی توجهی آقایان در وزارت صمت سبب شد که این موضوع را در قالب سوال در کمیسیون مطرح کنم و در نهایت از پاسخ‌های وزیر قانع نشدم و سوال را به صحن علنی فرستادم.

قاضی پور تاکید کرد: در صورتی که به سرعت روند ارایه مجوز را آغاز کنند امکان دارد از طرح سوال در صحن منصرف شوم.


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای تاسیس کارخانه سیگار با برند خارجی در کشور گفت: براساس آمارها، سالانه چندین میلیون دلار ارز به دلیل قاچاق سیگار از کشور خارج می‌شود، تا جایی که برآورد‌ها نشان می‌دهد رقم قاچاق سیگار به 35 میلیون دلار نیز رسیده است.

وی افزود: ما می‌خواهیم به جای خروج میلیون‌ها دلار و یورو ارز از کشور این پول در ایران بماند چراکه این کار باعث می‌شود کارگران ایرانی در کارخانه‌های دخانیات ایران مشغول شوند و بی شک تاسیس این کارخانه در ایران چندهزار نفر اشتغال در پی خواهد داشت.

قاضی پور با اشاره به اینکه تحقق این امر سبب خواهد شد گردش مالی چشمگیری در بانک‌های کشور ایجاد شود اضافه کرد: این اتفاق به رونق اقتصادی کمک خواهد کرد.

خودتحریمی در سال رونق تولید غیر قابل قبول است

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه تا به حال آقایان با تفکرات نادرست به نوعی خود تحریمی دست زده اند، تاکید کرد: «خودتحریمی» به ویژه درسال رونق اقتصادی امری غیر قابل قبول است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: وقتی این محصول به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود نه مشمول نظارت استاندارد است و نه وزارت بهداشت بر این محصول نظارتی دارد.

لابی گری قاچاقچیان در ارگان‌ها بیشتر شده است که نمی‌گذارند این محصول در ایران تولید شود

وی درباره دلایل به سرانجام نرسیدن این اتفاق تصریح کرد: با توجه به مسائل مطرح شده، گویا قاچاقچیان سیگار نفوذ بیشتری داشته و نمی‌گذارند این اتفاق رقم بخورد به تعبیری دیگر می‌توان گفت: لابی گری قاچاقچیان سیگار در ارگان‌ها بیشتر شده که نمی‌گذارند این محصول در ایران تولید شود.

منبع: پارسینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها