کد خبر: 360016
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۱:۲۱:۴۵
| |

سمنان استانی سرشار از انرژی‌های بادی و خورشیدی

وعده پشتیبانی 100درصدی از سرمایه‌گذاران/ واگذاری زمین به سرمایه‌گذار در کمتر از 10 روز

استاندار سمنان با اشاره به عزم این استان برای تحقق توسعه پایدار به سرمایه‌گذارانی که سرمایه خود را به این استان می‌آورند وعده داد: در همه مراحل از آنها پشتیبانی همه‌جانبه کند.

وعده پشتیبانی 100درصدی از سرمایه‌گذاران/ واگذاری زمین به سرمایه‌گذار در کمتر از 10 روز
کد خبر: 360016
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۱:۲۱:۴۵

اعتمادآنلاین| علیرضا آشناگر در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه نیروگاه خورشیدی (فتو ولتائیک) 10 مگاواتی شهید باکری سمنان که امروز با سرمایه‌گذاری هفت میلیون یورویی سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز شد اظهار کرد: استان سمنان همه مزیت‌های لازم برای توسعه پایدار را دارد.

وی از الزام همه مدیران مرتبط به حمایت جدی از سرمایه‌گذاران و فعالان تولید خبر داد و افزود: مدیریت استان نهایت کمک و همراهی و همکاری خود را با صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران به کار می‌گیرد.

عالی‌ترین نماینده دولت در استان اعلام کرد: هر سرمایه‌گذاری که در زمینه‌های مختلف و خصوصا در زمینه انرژی‌های پاک ورود پیدا کند قطعا در تمامی مراحل به صورت همه جانبه مورد حمایت استاندار و مسوولان اجرایی استان قرار می‌گیرد ؛چرا که باور داریم که امروز جذب سرمایه‌گذار از مهمترین ضروریات این استان پهناور است.

آشناگر از بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذاران در اقصی‌نقاط این استان خبر داد و تصریح کرد: از سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم به صورت ویژه‌تر پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به همراهی 100درصدی با سرمایه‌گذاران به سرعت در واگذاری زمین به یک سرمایه‌گذار طی روزهای اخیر در شهرستان شاهرود پرداخت و گفت: در همین راستا سرمایه‌گذار یک پروژه‌ در شاهرود با اعلام نیاز به واگذاری 100 هکتار زمین برای اجرای پروژه خود، در کمتر از 10 روز پروژه تعیین تکلیف و واگذاری زمین انجام شد تا صاحبان صنایع به سرمایه‌گذاری و تولید در استان ترغیب شوند.

این مقام ارشد اجرایی خاطرنشان کرد: وجود اراضی بلامعارض و گسترده‌ای که در استان وجود دارد با توجه به نزدیکی به پایتخت و وجود زیرساخت‌های متعدد ارتباطی و... از مزیت‌های خوب استان در بحث توسعه است.

استاندار سمنان از انرژی‌های خورشیدی و بادی به عنوان مزیت‌های مهم استان سمنان نام برد و اظهار کرد: اجرای نیروگاه‌های خورشیدی و تولید انرژی پاک از جمله هشت اولویت اصلی و ضروری استان هستند و از همین رو از سرمایه‌گذاران این بخش پشتیبانی و حمایت ویژه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه استان سمنان در طول سال بالغ بر 300 روز آفتابی دارد افزود: ‌ استان سمنان هم در حوزه انرژی خورشیدی و هم در بخش انرژی بادی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است بنابراین باید از این فرصت و سرمایه الهی در جهت تولید انرژی پاک نهایت استفاده را ببریم.

آشناگر گفت: اگرچه استان سمنان در بخش ‌منابع آبی با ‌کمبودهایی مواجه است، اما در حوزه دیگر انرژی‌ها و منابع معدنی و...از استعداد و ظرفیت بسیار غنی برخوردار است.

وی با ابراز خرسندی از آغاز عملیات اجرایی پروژه نیروگاه خورشیدی (فتو ولتائیک) 10 مگاواتی شهید باکری سمنان اظهار امیدواری کرد: این پروژه مهم سرآغازی بر اجرایی شدن پروژه‌های مشابهی در حوزه انرژی‌های پاک در استان باشد.

استاندار سمنان نیاز به انرژی را ضرورت‌های این استان در بخش تولید و اشتغال ارزیابی و اظهار کرد: هم‌اکنون در بخش‌هایی از استان برای فرآوری معادن و گسترش صنایع معدنی مشکل جدی برق داریم. متاسفانه در جنوب شاهرود و دامغان با وجود اینکه معادن غنی زیادی داریم اما به دلیل نبود برخی زیرساخت‌ها، مشکل تامین برق وجود دارد .

وی با اشاره به برخی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در خصوص تامین زیرساخت‌های معدنی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مسوول در کشور خواست به تعهدات خود در استان عمل کنند.

آشناگر با اشاره به آینده روشن انرژی‌های اک در دنیا گفت: اگرچه به دلیل تحریم‌های ظالمانه‌ استفاده از انرژی‌های نو در برخی موارد، پرهزینه است اما توسعه این انرژی‌ها در نهایت می‌تواند برای استان و کشور مفید و به صرفه باشد.

وی با اذعان به اینکه در استان سمنان از سرمایه‌گذاران بخش انرژی‌های پاک حمایت جدی می‌شود ادامه داد: باتوجه به گسترش روزافزون تولید برق از انرژی‌های پاک، باید از تجارب موفق دیگر کشورها استفاده کنیم.

‌ استاندار سمنان کم‌آبی را بزرگترین مانع بر سر توسعه این استان دانست و گفت: امید می‌رود باتوجه به مطالبه جدی مردم منطقه و وعده‌ها و پیگیری‌های رئیس‌جمهور، طرح تامین آب از خزر به فلات مرکزی حل شود تا با تحقق آن بخشی از موانع توسعه این استان برطرف شود.

وی با اشاره به توانمندی‌های صنعتی و معدنی استان گفت: با حل معضل کم‌آبی و تامین انرژی، استان سمنان متناسب با بضاعت و ظرفیت خود می‌تواند بخشی از نیاز اشتغال کشور را تامین کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها