کد خبر: 360073
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۲:۵۰:۱۶
| |

کولیوند، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور:

زلزله کرمانشاه به تجربه‌ای خوب برای تمام کشور تبدیل شد

پیرحسین کولیوند، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، گفت: در زلزله کرمانشاه کمبود یک قلم دارو تجهیزات یا یک قطره خون نداشتیم.

زلزله کرمانشاه به تجربه‌ای خوب برای تمام کشور تبدیل شد
کد خبر: 360073
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۲:۵۰:۱۶

اعتمادآنلاین| پیرحسین کولیوند، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، در اولین سمپوزیوم علمی زلزله که امروز (22 آبان) به مناسبت دومین سالگرد زلزله بزرگ کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به زلزله 21 آبان سال 1396 در کرمانشاه، این زلزله را نمادی از همکاری و هماهنگی مسئولین بخش‌های مختلف دانست که به تجربه‌ای خوب برای تمام کشور تبدیل شد.

وی افزود: در همان ساعات ابتدای زلزله به سمت کرمانشاه راه افتادیم و در مسیر هماهنگی لازم با دستگاه‌های دیگر مانند سپاه، ارتش، هلال احمر و ... را انجام دادیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی از آسیبی که به بیمارستان سرپل‌ذهاب وارد شده بود یاد کرد و ادامه داد: در همان ابتدا دو چادر بیمارستان صحرایی را در مناطق زلزله زده برپا کردیم.

کولیوند با بیان اینکه با توجه به نزدیک بودن زلزله کرمانشاه به ایام اربعین امکانات خوبی در مرزهای کشور مستقر بود که به کرمانشاه منتقل شد، عنوان کرد: در کمتر از 15 ساعت شش بیمارستان صحرایی را در بخش‌های مختلف مستقر کردیم و تا بعدازظهر تمام کارهای امداد و نجات و انتقال مصدومین انجام شد.

وی از اعمال جراحی متعددی که در زمان کوتاهی پس از زلزله انجام شد هم یاد کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته با وجود اعمال جراحی و حتی پیوند عضوهای متعددی که انجام شد، در زلزله کرمانشاه یک قطره کمبود خون و یا کمبود یک قلم دارو و تجهیزات پزشکی را شاهد نبودیم.

کولیوند یکی دیگر از نکات بارز زلزله کرمانشاه را پای کار بودن تمام مسئولین دانست و عنوان کرد: حضور جهادی مسئولین خسارات زلزله را کاهش داد.

وی با بیان اینکه یکی از شانس‌های کرمانشاه حضور و عملکرد خوب مسئولین استان است، افزود: در سیل اخیر کشور نیز کرمانشاه بسیار موفق‌تر از دیگر استان‌ها عمل کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در ادامه از اقدامات خوبی که کرمانشاه در ارائه خدمات به زوار اربعین داشت هم قدردانی کرد و گفت: جمعیت زیادی از این مرز عبور کردند و بهترین خدمات را گرفتند.

در این مراسم تندیس زلزله کرمانشاه از سوی استاندار به رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اهدا شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها