سیاست‌های جدید «توئیتر» در خصوص تصاویر جعلی اجرایی می‌شوند

توئیتر قصد دارد به زودی سیاست جدید خود در مورد مبارزه با تصاویر جعلی در این شبکه اجتماعی را اجرایی کند.

سیاست‌های جدید «توئیتر» در خصوص تصاویر جعلی اجرایی می‌شوند
کد خبر: 360087
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۳:۱۱:۴۸

اعتمادآنلاین| روز گذشته مدیران توئیتر اعلام کردند دست‌اندکاران این شبکه اجتماعی در حال اتخاذ تصمیم نهایی برای مبارزه با تصاویر جعلی هستند و از کاربران خواستند مسئولان توئیتر را در تصمیم‎‌گیری یاری کنند. توئیتر به زودی سیاست‌های جدید خود برای جلوگیری از انتشار تصاویر، ویدئوها و اخبار جعلی در این شبکه اجتماعی را اجرایی می‌کند.

دست‌اندرکاران توئیتر اخیرا تلاش خود را برای بیشتر شدن میزان رضایت کاربران بیش از گذشته افزایش داده‌اند و با اضافه کردن ویژگی‌هایی نظیر توانایی عدم مشاهده پیام‌های با محتوای نا‌مناسب، ممنوعیت تبلیغات سیاسی و امکانات بیشتر برای مدیریت بهتر حساب کاربری به دنبال این هستند تا کاربران بیشتری را به سمت این شبکه اجتماعی جذب و از هرگونه نارضایتی کاربران کنونی جلوگیری کنند.

توئیتر در آخرین اقدام خود می‌خواهد با وضع قوانین جدید در این شبکه اجتماعی از انتشار تصاویر و هرگونه خبر جعلی جلوگیری کند و به طور کلی به سالم‌سازی هرچه بیشتر محیط نرم‌افزار پرطرفدار خود بپردازد. نکته قابل توجه در سیاست جدید توئیتر همکاری گسترده کاربران با مسئولان این شبکه اجتماعی است. در واقع کاربران با پاسخ دادن به سوالاتی در مورد فیلم یا تصویر منتشر شده در توئیتر به روند تشخیص جعلی بودن یا نبودن آن کمک می‌کنند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های پرطرفدار و بزرگ انتشار ویدئو و تصاویر جعلی در فضای مجازی است. با پیشرفت فناوری، ساخت و تولید ویدئوها و تصاویر جعلی نیز به طور قابل ملاحظه‌ای پیشرفت کرده است و از همین رو امروز می‌بینیم که کاربران غیرمجازی برای رسیدن به اهدافی مخرب و برهم زدن آرامش روحی کاربران به ویدئوهای ساختی از صحبت‌های سیاست‌مداران را تولید کرده و در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر منتشر می‌کنند.

توئیتر تا تاریخ 27 نوامبر نظرات کاربران را در مورد سیاست جدید خود دریافت کرده و پس از آن مبارزه با تصاویر جعلی را به شکلی گسترده‌تر از قبل آغاز می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها