کد خبر: 360096
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۳:۲۷:۴۱
| |

مشکل سفر شمشیربازان ایران به جام جهانی مصر حل شد

با اعلام رئیس فدراسیون شمشیربازی، مشکل سفر ملی پوشان این رشته به جام جهانی مصر حل شده است.

مشکل سفر شمشیربازان ایران به جام جهانی مصر حل شد
کد خبر: 360096
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۳:۲۷:۴۱

اعتمادآنلاین| جام جهانی مصر ششمین مرحله رقابت های انتخابی المپیک در رشته شمشیربازی اسلحه سابر به حساب می آید که از جمعه 24 آبان ماه آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

در حالی که حضور در این مسابقات در برنامه فدراسیون شمشیربازی ایران قرار داشت اما مشکلات صدور ویزا باعث شد تا سفر ملی پوشان کشورمان در این مسابقات در ابهام قرار بگیرد.

تلاش برای حل مشکل شمشیربازی علاوه بر فدراسیون شمشیربازی مصر به رایزنی با وزارت امور خارجه و فدراسیون جهانی هم کشیده شد و در نهایت مسائل پیش آمده برطرف شد.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران با اعلام این خبر به خبرنگار مهر، گفت: بعد از پیگیری های وزارت امور خارجه و فدراسیون، امروز چهارشنبه اعلام شد که تیم ملی می تواند در جام جهانی شرکت کند.

باقرزاده افزود: به این ترتیب تیم ایران فردا پنجشنبه به مصر می رود و مسابقات هم از روز جمعه آغاز خواهد شد.

تیم ملی شمشیربازی ایران در حال حاضر در جایگاه ششم جهان قرار دارد. در صورتی که ایران بتواند در جمع چهار تیم برتر رنکینگ جهانی قرار بگیرد، سهمیه مستقیم المپیک را از آن خود خواهد کرد.

طبق برنامه مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی شمشیربازانی هستند که باید با هدایت پیمان فخری در جام جهانی مصر به مصاف حریفان‌شان بروند. این رقابت ها در هر دو بخش تیمی و انفرادی برگزار می شود. در بخش انفرادی مجتبی عابدینی به دلیل در اختیار داشتن جایگاه دهم جهان از دیدارهای مقدماتی معاف است و دیدارهایش را از جدول 64 نفره آغاز می کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها