حسین انتظامی:

بنیاد همکاری‌های فرهنگی خزر تشکیل می‌شود

رییس سازمان سینمایی ایران و معاون وزیر فرهنگ روسیه در موزه سینمای ایران دیدار کردند.

بنیاد همکاری‌های فرهنگی خزر تشکیل می‌شود
کد خبر: 360146
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۵:۰۶:۱۱

اعتمادآنلاین| در این دیدار‏ پاول استپانف، معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه به همراه مدیر برنامه روزهای فرهنگی روسیه در ایران، رایزن فرهنگی روسیه در ایران، رییس بنیاد همکاری‏های فرهنگی برون‏مرزی روسیه، و دکتر هاشمی معاون فرهنگی و محمدعلی کیانی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشورِ حضور داشتند.


پاول استپانف معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه با ابراز خرسندی خود از این دیدار گفت: با وجودی که برنامه ‌های مهمی در روسیه داشتم، ترجیح دادم آنها را لغو کرده و به ایران بیایم، چرا که همکاری‌های فرهنگی با ایران برای ما از اهمیت فوق ‏العاده‏ای برخوردار است.

او با اشاره به برنامه ‏هایی که برای سال 2020 در دیدار با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ کرده بود،افزود: این برنامه ها شامل برگزاری هفته فیلم ایران در روسیه، اجرای یک تئاتر عروسکی با همکاری تالار رودکی و همکاری هنرمندان موسیقی روسیه با ارکستر سمفونیک تهران برای خلق آثاری فاخر است.


او همچنین به تمایل روسیه برای دعوت از هنرمندان ایرانی در همایش بین‌المللی فرهنگ سبز در سن ‏پترزبورگ، در سال 2020، اشاره کرده و بر لزوم و اهمیت برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه در سال 2021 تاکید نمود.


حسین انتظامی رییس سازمان امور سینمایی نیز ضمن خوش‌‏آمدگویی با اشاره به تاکید و دستور عمومی حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران بر توسعه و تعمیق همکاری‌ها در حوزه‏های مختلف از جمله فرهنگی، از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش همکاری‏‌های فرهنگی با روسیه صحبت کرد و از تمامی پیشنهادات طرف روسی استقبال نمود.


او بویژه بر لزوم برگزاری هفته‏های فرهنگی در دو کشور و توسعه مبادلات آموزشی میان دو طرف تاکید کرد. همچنین از آمادگی و تمایل ایران برای انجام پروژه ‏های مشترک سینمایی در چارچوب تهیه و تشکیل پلتفورمی مشترک برای انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای این کار، صحبت کرد.

حسین انتظامی در این دیدار از طرح تاسیس بنیاد همکاری‌‏های فرهنگی خزر نیز سخن گفت و این طرح را زمینه خوبی برای همکاری‌های گسترده و مشترک با روسیه معرفی کرد.


در این دیدار روح‌‏الله حسینی، مدیرکل دفتر جشنواره ‏ها و همکاری‌های بین‏‌الملل و رائد فریدزاده دبیر شورای بین‏‌الملل نیز حضور داشتند.

منبع: بانی فیلم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها