کد خبر: 360208
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۹:۱۳:۱۲
| |

معاون اقتصادی رییس جمهور:

جذب توسعه گر بخش خصوصی موتور محرکه بازآفرینی شهری است

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: جذب توسعه گر بخش خصوصی از مباحث اصلی در بازآفرینی شهری است.

جذب توسعه گر بخش خصوصی موتور محرکه بازآفرینی شهری است
کد خبر: 360208
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۹:۱۳:۱۲

اعتمادآنلاین| ‌ محمد نهاوندیان امروز 22 آبان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان اظهار کرد: برای جبران کمبودهای عمیق کردستان نیازمند تلاش و همت مضاعف هستیم.

وی افزود: افزایش نسبت تخصیص به مصوب در استان، نشان از جدیت مدیران و مسئولان استان برای ایجاد توسعه و تحول است.

معاون اقتصادی رییس جمهور بیان کرد: دولت به استان کردستان مدیون است لذا تلاش برای عقب ماندگی ها و توسعه استان باید بیشتر از سایر استان ها باشد.

وی عنوان کرد: ساخت و ساز از بخش های اصلی و موثر در توسعه اقتصادی در هر استان است چرا که با افزایش ساخت و ساز در یک منطقه محورهای توسعه نیز در آن استان مورد توجه قرار می گیرد.

نهاوندیان ادامه داد: در بازآفرینی شهری بافت فرسوده، سکونتگاه های غیر رسمی، بحث ایمنی و زلزله، سلامت، امنیت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه بایک تیر می توان چند هدف را زد.

وی عنوان کرد: بر همین اساس صدر درصد پیشنهادات در حوزه بازآفرینی پذیرفته می شود که این نشان از اهتمام جدی دولت در این زمینه است.

وی جذب توسعه گر بخش خصوصی را یکی از مباحث اصلی در بازآفرینی شهری ذکر کرد و افزود: بازآفرینی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در کردستان با شتاب فعلی 50 سال به طول می انجامد، لذا این بخش برای شتاب و توسعه بیشتر نیازمند توسعه گر بخش خصوصی است و زمین دولتی نیز باید در اختیار توسعه گر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آمار سکونت 50 درصد از جمعیت شهری کردستان در سکونتگاه های غیررسمی تکان دهنده است، بیان کرد: بازآفرینی بافت ها در کردستان کار پر شتاب می طلبد.

نهاوندیان تصریح کرد: برای شتاب بیشتر در این حوزه باید به مشارکت مردم اتکا کرد، لذا طرح رییس جمهور برای تامین مسکن انبوه و آبرومند برای این بخش از جامعه این است که شرایط سودآوری برای سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم شود.

وی با تاکید براینکه کردستان نیازمند یک نهضت برای توسعه است افزود: برای تعویض چهره سنندج باید افقی 20 ساله تدوین شود.

نهاوندیان گفت: در بافت تاریخی سنندج باید مکانی آبرومند ایجاد شود و در بافت شهری و پهنه سکونتی مصداق یابد تا چهره شهر عوض شود، که لازمه تحقق این مهم، ندای دعوت از تو سعه گران بخش خصوصی استان است.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به اینکه اگر گردشگران به کردستان سفر کنند زمینه توسعه استان و جذب سرمایه گذار بیشتر فراهم می شود اعلام کرد: در سال 2020 ایران میزبان اجلاس گردشگری جهانی است که در این اجلاس چند شهر به ویژه شهر سنندج به عنوان مقصد گردشگری تعیین شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها