کد خبر: 360217
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۰۸:۳۷:۵۸
| |

مهدی میر اشرفی، رئیس گمرک کشور:

کشور عراق واقعی‌ترین شریک تجاری ایران است/ نبود مدیریت صحیح واحدهای مرزی آثار نامطلوبی به دنبال دارد

مهدی میر اشرفی، رئیس گمرک کشور، گفت: نبود مدیریت صحیح واحدهای مرزی آثار نامطلوبی را به دنبال دارد و ناهماهنگی در مرز باشماق نظم کشور را به هم می‌زند.

کشور عراق واقعی‌ترین شریک تجاری ایران است/ نبود مدیریت صحیح واحدهای مرزی آثار نامطلوبی به دنبال دارد
کد خبر: 360217
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۰۸:۳۷:۵۸

اعتمادآنلاین| مهدی میر اشرفی، رئیس گمرک کشور، امروز(22آبان) در سی و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به 100 قلم کالا در مصوبه کمیسیون اقتصاد دولت، اظهار کرد: ابلاغ این مصوبه توسط دولت انجام خواهد شد.

وی افزود: با مصوب شدن کالاها در مرز، می‌توان به ایجاد تحرک در بازارچه‌های مرزی کمک کرد.

رئیس گمرک کشور، با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به مدیریت واحدهای مرزی، مربوط به گمرک است، بیان کرد: متأسفانه گمرک نتوانسته وظیفه‌ای را که قانون به آن‌ها محول کرده به‌درستی انجام دهند در این راستا درخواست داریم در اجرای صحیح مدیریت واحد مرزها کوشا باشند.

میر اشرفی ذکر کرد: نبود مدیریت صحیح واحدهای مرزی آثار نامطلوبی را به دنبال دارد درواقع این ناهماهنگی در مرز باشماق هم وحود دارد و نظم را به هم می‌زند.

وی بیان کرد: کشور عراق باوجود نوپا بودن، مدیریت واحد مرزی را انجام می‌دهند درحالی‌که ایران در مرکز بین‌الملل به آن‌ها آموزش روش‌های کنوانسیون می‌دهد اما خودمان در اجرا به مشکل برخورد کرده‌ایم.

رئیس گمرک کشور، عنوان کرد: باید اجرای مدیریت واحد مرزی در راستای کاهش هزینه‌های خروج و ورود کالا از مرز بیشتر مورد تأکید قرار گیرد.

میر اشرفی گفت: جهت ساماندهی مرز باشماق بایستی مرجع تحویل‌گیرنده در واردات و صادرات مرزها به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: به رسمیت شناختن مرز سیرانبند کار اصلی این مرز توسط کشور عراق است چنانچه این اتفاق رخ ندهد توفیقی نخواهیم داشت و مبادلات کالا در این مرز قاچاق به‌حساب می‌آید.

رئیس‌کل گمرک کشور با اشاره به اینکه مرز فرصتی برای کشور و مرزنشینان است، بیان کرد: کردستان و تمام استان‌های مرزی زیبنده محرومیت نیستند در واقع ‌مرزها نباید تهدیدی برای کشور باشند بلکه باید فرصتی برای مرزنشیان و کشور ایجاد کنند.

میراشرفی عنوان کرد: آمار تجارت خارجی و مبادله کالا از مرزهای زمینی در هفت ماهه امسال 100 میلیون تن به ارزش 50 میلیارد دلار بوده است.

وی ذکر کرد: بازار کشور عراق معتقدند که به کالاهای ایرانی علاقه‌مند هستند درواقع کشور عراق واقعی‌ترین شریک تجاری ایران است.

رئیس‌کل گمرک کشور، خاطرنشان کرد: معتقدم مرزنشینی و ‌کولبری دور از شان کشور و استان است و نباید با این‌همه بضاعت دنبال کولبری برویم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها