محسن جوادی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کتابفروشی‌ها نهادی موثر برای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب هستند

محسن جوادی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: کتابفروشی‌ها صرفا محلی برای عرضه و فروش کتاب نیست بلکه واحدی با استانداردهای روز برای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

کتابفروشی‌ها نهادی موثر برای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب هستند
کد خبر: 360261
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۰:۴۲:۲۲

اعتمادآنلاین| محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین افتتاح یک باب کتابفروشی در شهر یزد گفت: کتابفروشی‌ها واحدی برای درمان و پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از هدر رفت استعدادها و وقت مردم است.

وی اظهارداشت: یزد سابقه درخشانی در خردورزی دارد، امیدوارم این فعالیت الگویی برای ایجاد فضا و فرصتی برای جوانان و نوجوانان شهر باشد تا مردم بتوانند از کتاب در جهت افزایش اطلاعات و توسعه جامعه استفاده کنند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، جوادی اظهار امیدواری کرد که تا سال آینده این مکان بسیار شلوغ و با حضور مردم بیشتر حمایت شود.

معاون امور فرهنگی وزارتخانه دیروز( چهارشنبه) وارد یزد شد و با حضورش زنگ دانایی در یکی از مدارس این شهر با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نواخته شد.

همچنین مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: افتتاح کتابفروشی یادشده قدم بزرگی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی است، کتاب‌فروشی‌ها یکی از حلقه‌های مهم حوزه نشر است که مخاطب از نزدیک با آن در ارتباط است و می‌تواند ذائقه خود را از طریق کتاب‌فروش به ناشر منتقل کند.

نیکنام حسینی پور افزود:به دلیل همین احساس تعلق یک روز از هفته کتاب به کتابفروشی به عنوان پاتوق فرهنگی نامگذاری شد و اعتقاد داریم که کتابفروش حرفه ای متفاوت تر از دیگر شغل‌ها از نظر محتوا، آموزش و مخاطب است.

وی ادامه داد: کتابفروشان نقش مهمی در معرفی کتاب و تشویق مخاطب به خواندن کتاب مخصوصا کتاب‌های مفید دارند.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در راستای هدف فرهنگ‌سازی کتاب و کتابخوانی در جامعه طرح‌هایی چون فصلی و طرح پاییزه کتاب را طراحی کرده‌ است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد هم در مراسم یادشده گفت: 39 باب کتابفروشی در استان فعال است که با افتتاح کتابفروشی «کاما کتاب» تعداد آن‌ها به 40 مورد رسید، این نشان از پختگی و اوج و پیشرفت شهر یزد دارد.

مجید جوادیان زاده افزود: یزد به عنوان استان فرهنگی از لحاظ تعداد کتابخانه به نسبت جمعیت در صدر قرار دارد و جزو 10 استانی است که مجوز چاپ و نشر کتاب را صادر می‌کند.

وی اظهارداشت : بیشتر کتابفروشی های استان تحت عنوان پاتوق فرهنگی برنامه‌های فرهنگی بسیاری در حوزه کتاب برگزار می‌کند.

در کتابفروشی کاما کتاب یزد که 10 نفر کار می کنند، قفسه کتاب‌های عمومی، کتاب‌های کودک و نوجوان کافه و آثار مربوط به صنایع دستی برای سهولت دسترسی به کتاب‌ها برای اقشار سنی مختلف در نظر گرفته شده است.

کتابفروشی یادشده با 400 مترمربع زیربنا و با صرف افزون بر سه هزار میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها