سازمان ملل خواستار پایان یافتن نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شد

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین خواستار برقراری "قانون" و عدم بهره گیری از روش‌های مغایر با قوانین بین‌المللی علیه فلسطینیان شد.

سازمان ملل خواستار پایان یافتن نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شد
کد خبر: 360265
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۰۹:۴۷:۰۲

اعتمادآنلاین| "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد چهارشنبه‌شب از رژیم صهیونیستی خواست به نقض حقوق بشر علیه مردم فلسطین پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین خواستار برقراری "قانون" و عدم بهره گیری از روش‌های مغایر با قوانین بین‌المللی علیه فلسطینیان شد.

این خواسته‌های گوترش در گزارش کمیته ویژه سازمان ملل متحد مطرح شد که در خصوص اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شرقی تهیه شده است.

در گزارش کمیته ویژه سازمان ملل آمده است، این رژیم در برخورد با (فلسطینی‌ها) نباید از گلوله جنگی استفاده کند، همچنین رژیم تل آویو باید متعهد شود نیروهای امنیتی مجهز و آموزش دیده‌ از سلاح‌هایی استفاده کنند که درصد کشندگی آن کمتر باشد.

گوترش خواستار انجام تحقیقات مستقل و محاکمه آن دسته از نظامیان صهیونیستی شد که از قوه قهریه استفاده کرده‌اند و در جریان آن افرادی کشته و یا زخمی شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل در این گزارش تصریح کرد: اسرائیل باید تمامی اقداماتی که منجر به مجازات گروه غیرنظامیان می‌شود را متوقف کند.

وی ادامه داد: اسرائیل باید فورا گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه را بازگشایی کند و متعهد شود که تمامی مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی برای رفت و آمد از آزادی برخوردار باشند.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود، هرگونه محدودیتی که اسرائیل بر آزادی رفت و آمد در سرزمین‌های اشغالی وضع می‌کند، باید منطبق با حقوق بین‌الملل باشد.

وی تأکید کرد: بازداشت‌های خودسرانه اسرائیل باید پایان یابد و حقوق زندانیان رعایت شود.

گوترش در این گزارش از رژیم صهیونیستی خواست که به حقوق کودکان فلسطینی احترام بگذارد و رفتار مقامات تل آویو با کودکان فلسطینی منطبق بر سن آنها باشد، و از گزینه بازداشت، به عنوان آخرین راه‌حل و برای یک بازه زمانی کوتاه، استفاده کند.

از دیگر توصیه‌های دبیرکل سازمان ملل متحد به رژیم صهیونیستی، تعهد اسرائیل برای حفظ حقوق روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشری و جامعه مدنی است، بطوری که آنان بدون محدودیت یا بدون تهدید بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

در آخرین توصیه گوترش به رژیم تل آویو در این گزارش آمده است: اسرائیل باید احترام کامل به حقوق بشر را تضمین و تمامی ناقضان حقوق بشر را مجازات کند.

توصیه‌های دبیرکل سازمان ملل متحد به اسرائیل پس از آن صورت می‌گیرد که سرزمین‌های اشغالی از روز سه‌شنبه و به دنبال ترور یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی و حملات تلافی‌جویانه این گروه به رژیم صهیونیستی نا آرام است.

رژیم صهیونیستی چهارشنبه‌ شب در ادامه تجاوز به نوار غزه، مواضع گروه‌های مقاومت را هدف قرار داد که طی آن دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

با شهادت این دو نفر، شمار شهدای فلسطینی از سه‌شنبه تاکنون به 26 نفر رسید و 70 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بدنبال ادامه تجاوزگری رژیم صهیونیستی، حملات جبهه مقاومت علیه مواضع صهیونیست‌ها نیز شدت گرفت بطوری که تاکنون بیش از 360 موشک از غزه به سوی شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده است.

بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی، حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی و نیز ترور رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین را محکوم کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها