کد خبر: 360268
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۰۹:۴۹:۰۴
| |

IOC خواهان برگزاری مسابقات دوی ماراتن در اختتامیه المپیک شد

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو خواست تا مسابقات دوی ماراتن مردان در روز پایانی بازی‌ها برگزار شود.

IOC خواهان برگزاری مسابقات دوی ماراتن در اختتامیه المپیک شد
کد خبر: 360268
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۰۹:۴۹:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌‌ جان کوتز رئیس کمیسیون هماهنگی IOC اعلام کرد کمیته بین‌المللی المپیک خواستار برگزاری مسابقات دوی ماراتن مردان در روز پایانی بازی‌های المپیک 2020 است. آنها در نظر دارند ورزشکاران با پرواز بتوانند خود را از ساپورو به توکیو برسانند.

به طور معمول، مدال دوی ماراتن در مراسم اختتامیه ارائه می‌شود اما حالا کمیته سازماندهی با انتقال این مسابقات از توکیو به ساپورو دچار سردرگمی شده است.

هفته گذشته یوشیرو موری رئیس کمیته سازماندهی المپیک 2020 اعلام کرده بود به دلیل برگزاری دوی ماراتن در ساپورو، این مسابقات زودتر از بازی‌ها برگزار خواهد شد.

جان کوتز روز چهارشنبه اعلام کرد هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده اما IOC خواهان برگزاری دوی ماراتن در روز پایانی بازی‌ها است.

کوتز در نشست خبری که در سیدنی برگزار شد در این باره اظهار داشت: ما می‌خواهیم مراسم اختتامیه را به نمایش بگذاریم. دوست داریم برای نخستین بار دوی ماراتن زنان هم در اختتامیه باشد.

وی افزود: بحث درباره اینکه چگونه ورزشکاران از ساپورو به سرعت به توکیو برسند، هنوز ادامه دارد. کاملا مشخص است که سفر باید به صورت هوایی صورت بگیرد.

رئیس کمیته هماهنگی IOC اعلام کرد هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است.

بازی‌های المپیک توکیو روزهای 24 جولای تا 9 آگوست 2020 برگزار می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها