کد خبر: 360273
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۰:۰۲:۰۰
| |

سعید اشتیاقی، عضو اتاق بازرگانی عراق، چین و قطر‌:

تعداد رایزن‌های بازرگانی در کشور پاسخگوی نیازهای فعلی نیست/ در جذب بازارهای خارجی‌ به‌ خوبی عمل نکردیم

سعید اشتیاقی، عضو اتاق بازرگانی عراق، چین و قطر، گفت: علی‌رغم اهمیت نقش رایزن‌های بازرگانی در جذب بازارهای خارجی،در این بخش نتوانسته‌ایم به‌خوبی عمل کنیم و تعداد رایزن‌های بازرگانی در کشور به‌هیچ‌عنوان پاسخگوی نیازهای فعلی نیستند.

تعداد رایزن‌های بازرگانی در کشور پاسخگوی نیازهای فعلی نیست/ در جذب بازارهای خارجی‌ به‌ خوبی عمل نکردیم
کد خبر: 360273
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید اشتیاقی، عضو اتاق بازرگانی عراق، چین و قطر، شامگاه چهارشنبه در همایش "فرصت‌های صادرات و سرمایه‌گذاری استان قم" که در تالار شهید مطهری در دانشگاه برگزار شد، گفت: ما در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و در مرحله اول باید جنگ اقتصادی دشمن را باور کنیم.

عضو مشترک اتاق بازرگانی عراق، چین و قطر افزود: صادرکنندگان و بازرگانان، سرداران و پیشتازان خط مقدم در این جنگ اقتصادی هستند و مسئولان باید در جهت حمایت از ظرفیت‌های صادراتی در مواجهه با جنگ اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

وی بیان کرد: در راستای توسعه صادرات،ابتدا باید با رفع مشکلات،بازار داخلی را رونق‌بخشیم و موانع اقتصادی را برداریم تا بتوانیم از ظرفیت بازارهای جهانی استفاده کنیم.

اشتیاقی تصریح کرد: در جهت ایجاد بازارهای جهانی،به وجود رایزن‌های بازرگانی نیاز داریم تا ظرفیت صادرات را بشناسیم و به‌درستی اهداف اقتصادی را تحقق‌بخشیم و برای افزایش صادرات،چاره‌اندیشی کنیم.

وی گفت: علی‌رغم اهمیت نقش رایزن‌های بازرگانی در جذب بازارهای خارجی،در این بخش نتوانسته‌ایم به‌خوبی عمل کنیم و تعداد رایزن‌های بازرگانی در کشور به‌هیچ‌عنوان پاسخگوی نیازهای فعلی نیستند.

عضو مشترک اتاق بازرگانی عراق، چین و قطر گفت:یکی از ضروریات مهم این است که رایزن‌های بازرگانی باید از جنس اقتصادی باشند تا خلأها را بشناسند و به نقطه مطلوبی در جذب بازارهای خارجی دست‌یابیم.


وی افزود:برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی بازارهای جهانی و به‌ویژه بازارهای کشورهای همسایه باید تعداد رایزن‌های بازرگانی را در کشورهای مختلف افزایش دهیم.

اشتیاقی عنوان کرد:اگر همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود را به کار بگیریم و وظیفه خود را در قبال صادرات انجام دهیم، می‌توانیم در تحقق اقتصاد مقاومتی و برون‌رفت از جنگ اقتصادی به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد:در جهت شناخت بازار و حمایت از صادرکنندگان باید به هدف‌گذاری‌های راهبردی و استفاده از منابع اطلاعاتی دقیق و حمایت از بخش خصوصی بپردازیم تا در مسیر صادرات با شکست مواجه نشویم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها