کد خبر: 360312
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۱:۲۴:۳۱
| |

امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امورمالیاتی کشور:

هوشمندسازی راهی برای مبارزه با فرار مالیاتی است

امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امورمالیاتی کشور، فرار مالیاتی را یکی از چالش‌های مهم در کشور اعلام کرد و گفت: هوشمند سازی نظام مالیاتی تنها راه مبارزه با فرار مالیاتی به شمار می‌رود.

هوشمندسازی راهی برای مبارزه با فرار مالیاتی است
کد خبر: 360312
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۱:۲۴:۳۱

اعتمادآنلاین| امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امورمالیاتی کشور، روز پنجشنبه در سی و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان گفت: توسعه نظام مالیاتی نیاز به اجرای 2 طرح شامل طرح جامع مالیاتی و هوشمند سازی نظام مالیاتی دارد که تلاش ما این است که تا پایان دولت مالیات هوشمند به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: در زمینه هوشمندسازی نظام مالیاتی لازم است تمام اطلاعات مورد نیاز طرح جامع مالیاتی از دستگاه‌ها دریافت و در بانک‌های اطلاعاتی ذخیره شود و این کار با جدیت دنبال خواهد شد.

نظام بانکی کشور از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط حمایت می‌کند

مدیرعامل بانک سپه نیز در این نشست گفت: در سال رونق تولید و با توجه به محدودیت های موجود نظام بانکی، واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در اولویت حمایت بانکی قرار دارند.

محمد کاظم چقازردی اظهار داشت:در شرایط موجود منابع نظام بانکی محدود است و این محدودیت باید با اولویت هزینه شود، ضمن اینکه این مهم در سال رونق تولید با حمایت از واحدهای کوچک و متوسط انجام خواهد شد.

وی افزود: در استانی همانند کردستان نباید هیچ واحد تولیدی برای تامین سرمایه در گردش معطل بماند، ضمن اینکه اگر بانکی نیاز به منابع بیشتری در استان داشته باشد در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بانک سپه یادآور شد: برخی واحدهای تولیدی زیرظرفیت کار می‌کنند و برای افزایش این ظرفیت بانک‌ ها آماده همکاری ‌ و حمایت هستند.

وی یادآور شد: در خصوص واحدهای نیمه فعال و راکد نیز همان سرمایه گذار اگر بخواهد ورود پیدا کرده و یا برنامه جدید داشته باشد بانک‌ها همکاری لازم را برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید انجام خواهند داد.

چقازردی افزود: در استان کردستان ثبت مطالبات غیر جاری پایین تر از میانگین کشوری است و این مسأله اطمینان بخشی به نظام بانکی است.

وی اظهار داشت: استان کردستان دین تاریخی به گردن ملت ایران دارد و از مدیران استان درخواست می‌شود تلاش بیشتری داشته و سهم بیشتری از منابع در مرکز استفاده کنند تا عقب ماندگی از چهره استان زدوده شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها