زمانی، معاون اتاق بازرگانی ایران: ‌

صدور پروانه ‌‌واحد تولیدی در ایران‌ 384 روز زمان‌ می‌برد

سیدجواد زمانی، معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: برای صدور پروانه یک کار تولیدی میانگین در دنیا 8 روز طول می‌کشد ولی در ایران اگر زیرمیزی و همه چیز حذف شود 384 روز زمان لازم دارد.

صدور پروانه ‌‌واحد تولیدی در ایران‌ 384 روز زمان‌ می‌برد
کد خبر: 360334
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۲:۰۱:۳۷

اعتمادآنلاین| سیدجواد زمانی، معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، صبح امروز در همایش و جشنواره ملی و بین‌المللی خرما در بوشهر با تاکید بر نقش مهم محصولات کشاورزی در اقتصاد ملی اظهار داشت: ایران اسلامی با داشتن ظرفیت بالا و مولفه‌های قوی در تولید محصولات نباید در اقتصاد ضعیف باشد.

وی، با بیان اینکه در هر کشوری که مولفه‌ها قوی تولیدی داشته باشد ولی در اقتصاد ضعیف باشد مشکل در مدیریت باید ارزیابی کرد گفت: در این عرصه باید مدیریت را تقویت کرد و در این ارتباط باید کمتر سخن گفت و بیشتر عمل کرد.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه ما بیشتر حرف می‌زنیم و کمتر عمل می‌کنیم افزود: همه برنامه‌ها وجود دارد ولی اراده اجراء کمتر است.

زمانی با اشاره به اینکه ما خیلی چیزها را بر عکس دنیا عمل می‌کنیم خاطر نشان کرد: در دنیا مسئولان، سران و مدیران در جلسات داخلی اگر اختلاف دارند بازگو و حل و فصل می‌‌کنند و در بیرون جامعه صحبتی از اختلاف نیست ولی ما عکس عمل می‌کنیم در کنار هم شوخی و در بیرون با هم نزاع می‌کنیم که این یک نوع ضعف مدیریتی در اداره یک کشور محسوب می‌شود.

وی، بیان کرد: در ایران با این همه افراد توانمند و مولفه‌های مهم اقتصادی خیلی عیب است که جزء کشورهای محسوب شویم که از لحاظ درآمد ملی در پایین‌ترین سطح باشیم و اعلام شود که می‌خواهیم به 18 میلیون نفر کمک کنیم.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه یک درصد منابع دنیا در اختیار داریم افزود: مدیریت قوی و اراده انجام برنامه‌ها و طرح‌ها باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد چراکه حرف انجام کار می‌زنیم ولی اراده انجام آن کمتر دیده می‌شود.

زمانی، با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم گفت: از امروز در آستانه انتخابات حرف‌های فراوانی زده می‌شود ولی به محض اینکه وارد مجلس شدیم دعواها آغاز می‌شود،باید کشور را به این سمت حرکت دهیم، باید حرکت جامعه به سمت برادری و اتحاد سوق داده شد.

وی، باتبریک میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) تصریح کرد: ما مسلمانیم دم از وحدت و اخلاق می‌زنیم اگر به این سمت حرکت کنیم به والا آنقدر توان در این کشور است که بالای 200 میلیون نفر جمعیت هم می‌توان اداره کرد.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه خودمان را بیشتر از ترامپ تحریم می‌کنیم افزود: به قدری موانع بر سر راه تولید قرار می‌‌دهیم که تولید کننده و سرمایه‌گذار پشیمان می‌شود ادامه فعالیت دهد.

زمانی، با تاکید بر این نکته که باید فرایند و زمان کار کوتاه شود تصریح کرد: در ایران، زمان، مورد توجه و اهمیت قرار نمی‌گیرد در حالیکه در کشورهای دیگر بر روی دقایق هم حساب می‌کنند چراکه با وجود اینکه موقعیتی که در جهان وجود دارد یک روز اگر دیر حرکت کنید، عقب می‌مانید ولی برای ما ابن مهم اهمیت ندارد.

وی، با تاکید بر توجه به مدیریت، زمان و برداشتن خود تحریمی گفت: برای صدور پروانه یک کار تولیدی میانگین در دنیا 8 روز طول می‌کشد ولی در ایران اگر زیرمیزی و همه چیز حذف شود 384 روز زمان لازم دارد.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با انتقاد از پاس‌کاری دستگاه‌ها و ادارات در ایجاد فعالیت سرمایه گذاری افزود: بخش خصوصی طبق قانون مشاور هر سه قوا است اکنون بخش خصوصی در کجای مشاورت قرار دارد و بخش خصوصی و واگذاری در کجای ایران جای داده شده است.


هشدار معاون علمی رئیس جمهور به اتاق بازرگانی؛ «اقتصاد سنتی شما 1درصد هم شانس برنده شدن مقابل جوانان نخبه ندارد»
زمانی، با تاکید بر توجه بخش خصوصی به آینده کشور خاطر نشان کرد: بخش خصوصی باید به آینده کشور نگاه و به تجارت با آبرو توجه کند تا با اعتبار و تولید بتواند آن اعتماد را به جهان برگرداند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها