کد خبر: 360370
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۴:۲۴:۴۳
| |

سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس:

قرار بود واحدهای صنعتی اطراف تهران جابجا شوند ولی نشدند/ سیاست‌گذاری‌های کلان در حوزه مقابله با آلودگی هوا نمودی نداشته است

طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که «نمایندگان تهران در جلسه‌ای با شهردار پایتخت اقدامات مربوطه در زمینه مقابله با آلودگی هوا را پیگیری می‌کنند»، گفت: سیاست‌گذاری‌های کلان در حوزه مقابله با آلودگی هوا نمودی نداشته است.

قرار بود واحدهای صنعتی اطراف تهران جابجا شوند ولی نشدند/ سیاست‌گذاری‌های کلان در حوزه مقابله با آلودگی هوا نمودی نداشته است
کد خبر: 360370
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۴:۲۴:۴۳

اعتمادآنلاین| ‌ طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به آلودگی هوای پایتخت گفت: ما در 6 ماهه اول امسال کمترین آلودگی را نسبت به سال‌های قبل داشتیم و هوا به قدری تمیز بود که می‌گفتیم جای قدردانی از شهرداری و استانداری و دستگاه‌های مرتبط با آلودگی هوا وجود دارد، ولی دو سه روز بعد از بارندگی‌های پاییز پدیده‌ای که معمولاً تهران در 6 ماهه دوم سال دچار آن می‌شود برگشته و این نشان می‌دهد ما راه حل جدی برای معضل آلودگی هوا پیدا نکرده‌ایم.

وی با اشاره به عدم انجام اقدامات لازم در زمینه آلایندگی خودروها و آموزش در زمینه استفاده از سوخت یادآور شد: قرار بود واحدهای صنعتی اطراف تهران جابجا شوند اما نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه مناطق مسکونی هم روز به روز به آن‌ها نزدیک‌تر می‌شود. این واحدهای صنعتی نیاز دارند فیلتر داشته باشند تا میزان آلودگی هوا را تقلیل دهند، از سوی دیگر بعضی از این واحدها باید تعطیل شوند که در این میان مساله معیشت کارگرانی که در این واحدها کار می‌کنند نیز مطرح است. متاسفانه موضوع بسیار پیچیده است و جوانب آن تا حد زیادی به هم مربوط است.

این عضو مجمع نمایندگان تهران با اشاره به وجود تعداد بسیار زیادی موتور سوار در شهر تهران، گفت: این موتورسیکلت‌ها که عمدتا هم فرسوده‌اند سهم زیادی در آلودگی هوای شهر تهران دارند. قرار بود این‌ها به مرور تبدیل به موتور سیکلت های برقی شوند ولی متاسفانه تحریم‌ها این روند را کند کرد.

سیاوشی با تاکید بر ضرورت تعامل دولت، مجلس و قوه قضاییه برای حل مشکل آلودگی هوا گفت: بهبود وضع اقتصادی می‌تواند تا حدی به بهبود این وضعیت بیانجامد. متاسفانه سیاست‌گذاری‌های کلان در حوزه مقابله با آلودگی هوا مثل خیلی از کارهای دیگر نمودی نداشته و نتیجه آن را نمی‌بینیم و شاهدیم که وضعیت هوای تهران به شرایط هشدار نزدیک می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با بیان این‌که «علیرغم اجرای طرح ترافیک جدید، حجم تردد خودروها در حدی است که آلودگی را کاهش نداده است»، اضافه کرد: ما به زودی جلسه‌ای را با شهردار تهران خواهیم داشت و موضوع آلودگی هوای پایتخت را از شهردار و شورایی که ویژه بحث آلودگی در استانداری تشکیل می‌شود،‌ پیگیری خواهیم کرد.

منبع:‌ ایسنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها