کد خبر: 360410
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۷:۱۳:۰۵
| |

عمران خان، نخست وزیر پاکستان:

ایران با لغو تحریم‌ها به قدرت اقتصادی واقعی تبدیل می‌شود

عمران خان، نخست وزیر پاکستان، امروز (پنجشنبه) با ابراز امیدواری نسبت به ازسرگیری گفت وگوها میان تهران و واشنگتن، گفت: جمهوری اسلامی ایران در صورت لغو تحریم ها این ظرفیت را دارد که به قدرت واقعی اقتصادی در منطقه تبدیل شود.

ایران با لغو تحریم‌ها به قدرت اقتصادی واقعی تبدیل می‌شود
کد خبر: 360410
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۷:۱۳:۰۵

اعتمادآنلاین| عمران خان، نخست وزیر پاکستان، طی سخنرانی در نشست پایانی سمینار «صلح و توسعه در جنوب آسیا، خاورمیانه و آسیای مرکزی» که از سوی اندیشکده پژوهش های سیاسی اسلام آباد به مدت دو روز برگزار شده بود، گفت: ما هرگز خصومت و درگیری در منطقه نمی خواهیم بلکه مُصرانه به دنبال جلوگیری از هرگونه رویارویی در همسایگی خود می باشیم.

وی تاکید کرد: در صورت لغو تحریم های ضدایرانی و بهبود روابط تهران و واشنگتن، پاکستان می تواند از ظرفیت های اقتصادی ایران بهره ببرد.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر جلوگیری از تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه، افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از وی خواسته بود تا با هدف کمک به هموارسازی مسیر گفت وگوها میان تهران و واشنگتن، با مقام های ایران صحبت کند.

وی همچنین با اشاره ابتکار میانجیگری اخیر خود برای کمک به بهبود روابط ایران و عربستان، تاکید کرد: عربستان دوست ما است و جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر کشور دوست، همسایه پاکستان است که همواره در زمان دشوار در کنار ما قرار داشته است.

عمران خان افزود: پاکستان به تلاش های خود برای بهبود روابط میان دو کشور دوست ادامه می دهد تا اطمینان پیدا کند که هیچ درگیری در منطقه و همسایگی خود رخ ندهد.

هشدار به آمریکا برای جلوگیری از تشدید اوضاع

توصیه های برجسته شرکت کنندگان همایش دو روزه صلح و توسعه در پایان این نشست تنظیم و در حضور نخست وزیر پاکستان قرائت شد که یکی از آن تاکید اندیشمندان از دولت اسلام آباد برای تدوم نقش آفرینی برای کمک به ازسرگیری مذاکرات میان ایران و عربستان بود.

آنان از دولت پاکستان به ویژه شخص عمران خان خواستند تا به آمریکا و سایر کشورهای غربی هشدار دهند که هرگونه خصومت و تنش زدایی در خلیج فارس نه تنها به ضرر کشورهای منطقه خواهد بود بلکه جامعه جهانی نیز از تبعات سنگین آن در امان نخواهد ماند.

شرکت کنندگان در این سمینار بین المللی گفتند: تنش زدایی در منطقه بیشترین ضرر را به کشورهای حوزه جنوب آسیا، خاورمیانه و آسیای میانه می رساند.

«جواد کچوئیان» کارشناس ارشد مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در ایرلند و فنلاند از سخنرانان اصلی نشست امروز با موضوع چشم‌انداز ایران درخصوص تجارت منطقه‌ای و ابتکارات حمل ونقلی بود.

وی روز گذشته نیز طی سخنانی ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی در خصوص برجام و اقدامات اخیر ایران در چارچوب توافق هسته ای، به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص تولید، نگهداری و بکارگیری بمب هسته ای اشاره کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها