کد خبر: 360418
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۷:۳۸:۳۷
| |

علم‌الهدی، امام جمعه مشهد:

دشمن از وحدت مسلمانان احساس خطر می‌کند

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، گفت: دشمن می‌خواهد مسلمانان با مرز مذهب و سلیقه متفاوت را از هم جدا کند، چرا که وحدت آنان موجبات نابودی دشمنان را فراهم می‌آورد لذا دشمن از این وحدت احساس خطر می‌کند برای همین عزیزان این نظام را با خباثت به شهادت می‌رساند.

دشمن از وحدت مسلمانان احساس خطر می‌کند
کد خبر: 360418
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۷:۳۸:۳۷

اعتمادآنلاین| سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، در مراسم دهمین یادواره شهدای وحدت "شهیدان شوشتری و محمدزاده" در مجتمع فرهنگی آیه‌ها ضمن عرض تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: معنای حوادث رخ داده در شب ولادت پیامبر(ص) به عنوان یک اعلامیه تکوینی جهان برای بشر فقط برای 23 سال نبوت و اسلام مختص جغرافیای شبه جزیره عربستان نبود، با روی کارآمدن قدرت‌های شیطانی تحت عنوان خلافت اسلامی در تاریخ ستمگران اموی و عباسی چنین مفهومی از تحقق این پیام الهی که در یک پیامد تکوینی برای بشر اعلام شد وجود نداشت و تاکنون جهانی شدن اسلام به عنوان یک ایده عظیم آسمانی و الهی محقق نشده است.

وی تصریح کرد: امروز بعد از 1180 سال که از شروع غیبت حجت خدا در روی کره زمین می گذرد از تبار رسول خدا قهرمانی نابغه و نخبه در عالم ظاهر شد و یک مسیر و جاده‌ای را برای تحقق و فرا رسیدن جهانی شدن اسلام جلوی پای بشر گذاشت و آن جاده، جاده پیروزی خون بر شمشیر بود و پیروزی جان انسان بر قدرت‌های استکباری و شیطانی و این جاده به وسیله این رهبر آسمانی ما که از تبار پیامبر اکرم(ص) بود در جلوی پای جهان اسلام نهاده شده، از 40 سال گذشته تاکنون اولین نقطه پیروزی خود را نشان داده که توانسته مردمی با سیره خوش و دست خالی بر قدرت‌های مسلح پیروز شده و سفره استکبار از یک گوشه دنیا جمع شدنش آغاز شود و روز به روز در این جمع شدن سفره استکبار شیطانی جریان اقتدار به پویندگان مسیر این راه اضافه شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: استکبار ستیزی از 40 سال قبل آغاز شد و امروز سفره استکبار ستیزی مقتدرانه‌تر گسترده شده و در سطح منطقه تحت عنوان حلقه مقاومت این گستره را شاهد هستیم و این تاجایی پیش خواهد رفت که آرمان تکوینی آغاز ولادت پیامبر از طرف خدا صادر شده در عالم هستی تحقق یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: پیمایش این مسیر و جاده تنها ابزار اولیه و موثر و پیش رونده‌اش وجود شهدا و اجرای این هدف و مقصد شهادت بود. برگزاری یادواره شهیدان شوشتری و محمدزاده پس از 10 سال و مقارن با این ایام حاوی پیام‌هایی است و صرف به مسئله یک یادواره برای از دست رفتن این عزیزان و تجدید خاطرات و تبیین ایثارگری که همه زندگی این بزرگوران بوده، نیست بلکه این یادواره چند پیام دارد.

علم‌الهدی عنوان کرد: اولین پیام این است که جریان شهادت یک جریانی است که همراه مبارزه در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی ادامه دارد، یعنی با پایان یافتن هشت سال دوران دفاع مقدس سفره شهادت جمع نشده و شهیدی که افتخار فرماندهی در هشت سال دوران دفاع را داشته و همه همرزمانش شهید شدند شاید با خود اندیشیده که از غافله شهدا عقب‌مانده، اما بعد از گذشت چند سال ثابت شد که مأمور و بازمانده‌ای از طرف شهدا بودند تا در مرز زمانی خاص بایستی رسالت شهیدان را در توسعه و اقتدار اسلام به دوش می کشید و در نهایت در همان مقصدی قرار گرفت که در آرزوی آن بود.

وی اظهار کرد: پیام دوم شهید این است که انقلاب تمام شده نیست، انقلاب بین راه است. مرحله آغاز انقلاب در طلیعه 15 خرداد دو جریان داشت و آن مبارزه و انتهای مبارزه با شهادت که این دو مهم در ماهیت انقلاب اسلامی ادامه دارد. مبارزه چاشنی انقلاب بود و در حال حاضر در عمق هویت انقلاب این مبارزه وجود دارد، انقلاب تمام نشده و مبارزه هم تمام نشده است. رهبری هم در این راستا فرمودند: ما همان انقلابی را که در سال 41 و 42 آغاز کردیم همان را ادامه می‌دهیم نه انقلابی که در سال 57 بر تکه‌ای از قدرت مسلط شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امروز نیز ما در حال مبارزه هستیم با این تفاوت که طرف مبارزه ما اگر یک روز یک پاسگاه متروکه نظام شاهی و یک ساواکی در نظام پوسیده آن زمان بود امروز طرف مبارزه ما رسانه‌های صهیونیستی، قدرت‌های مسلحانه، شبکه‌های اطلاعاتی بین‌المللی و ... هستند و ما با آنان در حال جنگ هستیم.

وی عنوان کرد: این توسعه مبارزه دلالت بر توسعه قدرت ما دارد. آن زمان که دشمن تصور می‌کرد چراغ انقلاب با یک ساواکی جان فروخته خاموش می‌شود امروز به جایی رسیده که با همه توانمندی‌های نظامی، تسلیحاتی، تجهیزاتی و ... نه تنها قدرت خاموش کردن انقلاب را ندارد بلکه قدرت تضعیف را هم ندارد.

امام جمعه مشهد گفت: اینکه یک فرمانده پس از گذشت هشت سال از دفاع مقدس بعد از چندین سال نقطه نهایی مقصد شهادت را در بغل می گیرد این دلالت می‌کند که در این جریان مبارزه دیرو زود و گذشته و امروز ندارد و شهادت هم مقصد نهایی است، در استکبار ستیزی و مبارزه برای توسعه اقتدار پیامبر دست بردار نیستیم تا جایی که تعالیم نبوی و حکومت جهانی پیامبر(ص) را به دست جانشین وی استقرار یابد آن را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: ما باید در شعاع خونین سرخ فام این شهدا واقعیت ها رابیاموزیم وبه عنوان خط حرکتی این راه را ادامه دهیم. شهادت از نوع شهادت شهید شوشتری ارزشمند است، شهادتی که پس از هشت سال و بعد از اجرای رسالت شهدا در توسعه نظام روزی ایشان شد و در واقع در مرز شهادت مسئولیت خود را پایان داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: پیام سوم در شهادت سردار شوشتری این است که کجای حرکت ما دشمن را مستأصل می‌کند و کجای نتیجه قیام و انقلاب ما دشمن را به خشم می آورد و عصبانی می کند. آنجا که مسلمانان از قومیت‌ها، ملل و جمعیت‌های گوناگون دست به دست هم بدهند و در جبهه پیامبر در یک صف برای مقابله با استکبار بایستند، دشمنان ما از این قضیه وحشت دارند.

علم‌الهدی اظهار کرد: دشمن می‌خواهد مسلمانان با مرز مذهب و سلیقه متفاوت را از هم جدا کند، چرا که وحدت آنان موجبات نابودی دشمنان را فراهم می‌آورد لذا دشمن از این وحدت احساس خطر می‌کند برای همین عزیزان این نظام را با خباثت به شهادت می‌رساند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها