پس از دیدار با ترامپ عنوان شد؛

انتقاد اردوغان از پیشنهاد آمریکا برای لغو خرید موشک‌های اس400

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پس از بازگشت از آمریکا، درخواست برای لغو خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه را دخالت در امور داخلی آنکارا عنوان کرده است.

انتقاد اردوغان از پیشنهاد آمریکا برای لغو خرید موشک‌های اس400
کد خبر: 360423
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۸:۰۵:۳۸

اعتمادآنلاین| رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پس از بازگشت از سفر به آمریکا و دیدار با ترامپ اعلام کرد که آنکارا هم به دنبال خرید موشک‌های روسی اس 400 است و هم سامانه پاتریوت آمریکا.

به گفته اردوغان، ترکیه می‌تواند سامانه موشکی پاتریوت آمریکا را خریدار کند، اما خرید موشک‌های روسی اس 400 نیز در کنار آن دنبال می‌شود.

اردوغان برخی پیشنهادات را برای دست کشیدن از خرید موشک‌های روسی اس 400 رد کرده و گفت چنین پیشنهاداتی دخالت در حاکمیت ماست.

پیش از این آمریکا از ترکیه خواسته بود تا قرارداد خرید موشک‌های اس 400 از روسیه را لغو کند و در ازای آن سامانه موشکی پاتریوت را از آمریکا خریداری کند، اگرچه ترکیه تا کنون چنین درخواستی را رد کرده و خرید اس 400 از روسیه را نهایی شده اعلام کرده است.

اردوغان این اظهارات خود را پس از بازگشت از سفر به آمریکا و دیدار با ترامپ عنوان می‌کرد.

سفر اردوغان به امریکا در شرایطی صورت گرفت که برخی نمایندگان و سناتورها در کنگره آمریکا در تلاش برای تهیه طرحی جهت تحریم ترکیه به دلیل حملات نظامی علیه شمال سوریه هستند.

روابط آنکارا و واشنگتن از زمان روی کارآمدن ترامپ دارای فراز و نشیب‌های متعددی بوده و پیش از این در جریان تشدید تنش‌ها اردوغان از احتمال لغو سفر خود به آمریکا خبر داده بود، هرچند در نهایت این سفر طی چند روز گذشته انجام شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها