کد خبر: 360426
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۸:۲۸:۵۳
| |

مولوی علی احمد سلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری:

تدابیر شهید شوشتری توطئه دشمن را در سیستان‌وبلوچستان خنثی کرد

مولوی علی احمد سلامی، نماینده اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: طرح دشمنان در استان سیستان و بلوچستان اختلاف افکنی میان شیعه و سنی و ایجاد دردسر برای نظام بود و شهید شوشتری با اجرای برنامه‌های مدبرانه و موثر، نظام و مردم را به یکدیگر نزدیک و توطئه دشمنان را در اختلاف افکنی بین طوایف خنثی کرد.

تدابیر شهید شوشتری توطئه دشمن را در سیستان‌وبلوچستان خنثی کرد
کد خبر: 360426
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۸:۲۸:۵۳

اعتمادآنلاین| مولوی علی احمد سلامی، نماینده اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم دهمین یادواره شهدای وحدت "شهیدان شوشتری و محمدزاده" در مجتمع فرهنگی آیه‌ها اظهار کرد: گفتنی‌ها درباره شهید و شهادت زیاد است، مردم ما به برکت انقلاب اسلامی از واژه شهید و فضائل شهادت بی اطلاع نیستند.

وی گفت: از روزی که این نهال کاشته شده فرزندان انقلاب با خون خود این نهال را آبیاری کرده و تا اینجا رسانده‌اند و امید است تا در آینده بیشتر به ثمر برسد.

وی اظهار کرد: زمانی که شهید شوشتری به استان سیستان و بلوچستان آمدند چندین گردهمایی را برگزار کردند و من نیز در تعدادی از آنها حضور داشتم و با خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار آشنا شدم. از خصوصیات بارز این شهید تواضع و فروتنی بود و رفتار و گفتار ایشان در برخورد با یک مسئول و یک کودک متواضعانه بود.

نماینده اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: از دیگر خصوصیات این شهید بزرگوار این بود که تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نبودند. توجه شهید به افراد مستضعف از دیگر خصوصیات ایشان بود و در زمانی که در سیستان و بلوچستان بودند همواره به مردم حاشیه شهر توجه داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهید شوشتری برنامه‌های موثری را در طول حضور خود در منطقه سیستان دنبال می‌کردند، گفت: جلساتی که شهید در استان برگزار می‌کردند در رفع اختلافات میان طوایف بسیار موثر بود و آنان را به هم نزدیکتر کرد.

نماینده اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: طرح دشمنان در استان سیستان و بلوچستان اختلاف افکنی میان شیعه و سنی و ایجاد دردسر برای نظام بود اما شهید شوشتری نظام و مردم را به یکدیگر نزدیک کرد.

وی اظهار کرد: منطقه جغرافیایی سیستان و بلوچستان از طریق زمینی هم مرز با دو کشور پاکستان و افغانستان است و از طریق مرزهای آبی با امارات و عربستان هم مرز است و همانطور که می دانیم دو کشور افغانستان و پاکستان همواره در طول تاریخ ثبات سیاسی نداشته و در هر دو کشور نیز آمریکا لانه کرده و حاکم بر مرزهاست و می خواهد وارد مرزهای ما شود اما با تعاملی که نظام و مسئولین با یکدیگر و هر دوی این ها با مردم دارند دشمن موفق نشده تا به امروز به اهداف خود برسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها