محمد کشاورز زاده، سفیر ایران در چین: 

روابط با پکن در تمام زمینه ها در حال گسترش است

محمد کشاورز زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین، ضمن تاکید بر تقویت روابط دو جانبه با چین اظهار کرد روابط ایران با چین در تمام زمینه ها در حال گسترش است.

روابط با پکن در تمام زمینه ها در حال گسترش است
کد خبر: 360442
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۹:۴۴:۳۰

اعتمادآنلاین| محمد کشاورز زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین، چهارشنبه شب در دیدار جامعه علمی ایرانیان مقیم چین با «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در پکن گفت: بخش عمده مشکلاتی هم که در روابط دو کشور وجود دارد به دلیل شرایط خاص کشور و تحریم های ظالمانه آمریکا است ولی روابط تهران با پکن در مقایسه با کشورهای منطقه و حتی کشورهای کشورهای اروپایی، رو به روز بیشتر می شود و تقویت می یابد.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش هموطنان ایرانی مقیم، سفارت ایران در چین و نهادها و سازمان داخل کشور بتوانیم از فرصتی که برای تقویت روابط با چین پیش آمده استفاده کنیم.

سفیر ایران در چین اظهار کرد اکنون زمان انتخاب نیست بلکه روابط با چین یک ضرورت است روابط با چین در روابط با تمام کشورهای جهان موثر است به همین دلیل رابطه با چین در اولویت کشورهای دیگر است.

کشاورز زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران به چین گفت: سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به چین در راس نمایندگان بیش از 70 شرکت دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه فناوری شنجن، بیانگر ضرورت تقویت روابط علمی و فناوری دو کشور است.

او همچنین با اشاره به ملاقات‌های معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران با وزیر علوم و فناوری چین و بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان این کشور گفت: در این سفر همچنین تفاهم نامه‌ای با وزارت علوم چین امضا شد که زمینه را برای توسعه همکاری‌های علمی بین دو کشور فراهم می کند.

سفیر ایران در چین افزود: نحوه برخورد طرف چینی با شرکت های ایرانی این امید رو در میان شرکت‌های ایرانی ایجاد کرده است که در آینده بتوان همکاری گسترده‌تری با شرکت های چینی داشت.

ستاری معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با دعوت وزیر علوم چین و با هدف توسعه همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دو کشور روز سه شنبه در راس یک هیات بلندپایه علمی، فناوری و دانش بنیان وارد شنجن قطب فناوری چین در جنوب این کشور شد.

در جریان این سفر مدیران 70 شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق نیز معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهوری را همراهی کردند تا تعاملات علمی و فناورانه خود را با شرکت‌های چینی گسترش دهند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن شرکت و سخنرانی در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی فناوری های پیشرفته شنجن که صبح روز چهارشنبه برگزار شد، در نشست تجاری فناوری شرکت های ایرانی و چینی نیز شرکت کرد.

دیدار با مقامات شنجن و بازدید از نمایشگاه فناوری های پیشرفته این کشور در کنار گفت و گو با نمایندگان شرکت های فناور ایرانی از دیگر برنامه های معاون علمی رییس جمهوری در جریان سفر به شنجن بود.

ستاری صبح امروز پنجشنبه با وزیر علوم چین نیز دیدار و گفت و گو کرد بازدید از چند مرکز فناوری و دیدار با وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین از دیگر برنامه های معاون علمی رییس جمهوری در سفر به چین بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها