کد خبر: 360463
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۰۸:۵۱:۲۹
| |

بانوی بسکتبالیست پس از تمرین در آمریکا: سرعت پیشرفت زنان ایران کافی نیست

بانوی بسکتبالیست در مورد تمرین کردن با تیمی دانشگاهی در آمریکا گفت: از نظر بدنی و روانی هم نیاز به چالش جدیدی داشتم.

بانوی بسکتبالیست پس از تمرین در آمریکا: سرعت پیشرفت زنان ایران کافی نیست
کد خبر: 360463
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۰۸:۵۱:۲۹

اعتمادآنلاین| ‌ چندی است سارا اعتماد، بسکتبالیست ایران در آمریکا و همراه با تیمی دانشگاهی در حال تمرین است. او در مسابقات جنوب کالیفرنیا هم شرکت کرد تا با آمادگی بیشتری به ایران برگردد. این بازیکن که سابقه حضور در گروه بهمن و نایب قهرمانی در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا با این تیم را در کارنامه دارد، در حال حاضر با هیچ کدام از تیم‌های لیگ برتر قرارداد ندارد اما امیدوار است که با توجه به تمریناتی که داشته بتواند در لیگ هم بازی کند.

اعتماد در گفت‌وگو با ایسنا به تمرینات خود در آمریکا اشاره و بیان کرد: به خاطر مسائل خانوادگی و شخصی به آمریکا آمدم و تصمیم گرفتم که همین جا تمریناتم را ادامه بدهم. علاوه بر این از نظر بدنی و روانی هم نیاز به چالش جدیدی داشتم و آسیب دیدگی دستم هم برطرف شده است.

بازیکن سابق گروه بهمن در این مورد افزود: اینجا با چند مربی تمرین کردم که یکی از آنها در دانشگاه و دیگری از مربیان WNBA است. در آمریکا لیگ‌های آزادی برگزار می‌شود که در دو مرحله از این لیگ ها بازی کردم.

اعتماد در مورد پیشنهاد بازی از طرف تیم‌های کالیفرنیا بیان کرد: در این مدت پیشنهادهایی داشتم و اگر مدت بیشتری بمانم شرایط بهتری را برای خودم به وجود می‌آورم اما در حال حاضر تصمیمی برای لژیونر شدن نگرفته‌ام. علاوه بر این به تازگی ازدواج کرده‌ام و قصد دارم به ایران برگردم و کنار همسرم باشم. البته فعلا در ایران تیم ندارم و امیدوارم که با یک تیم خوب قرارداد ببندم.

این بازیکن در مورد وضعیت بسکتبال بانوان ایران بیان کرد: بسکتبال ما سال ها ‌امکان حضور در مسابقات برون مرزی را نداشت اما اکنون در مسابقات مختلفی شرکت کرده‌ایم و حتی شانس رفتن به المپیک را هم داریم. هر چند این پیشرفت خوبی محسوب می‌شود اما سرعت آن کافی نیست. از طرف دیگر در بحث اسپانسر مشکل داریم، با اینکه وضعیت بسکتبال نسبت به سایر رشته‌ها بهتر است اما می‌توانستیم چند تیم دیگر در لیگ برتر داشته باشیم چون برخی از بازیکنانمان تیم ندارند و برخی از مربیان هم به دلیل مشکلات مالی در لیگ شرکت نمی‌کنند که این بی انصافی است. علاوه بر این تجربه بین المللی کمی داریم. ما سال‌ها با هم بازی کردیم در حالی که تیم‌هایمان باید با تیم‌های خارجی بازی کنند و مسابقه بدهند تا روند پیشرفتمان سریعتر باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها