کد خبر: 360488
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۰۹:۵۹:۰۰
| |

«مطرب» صدرنشین گیشه شد/ «هزارتو» حتی به یک میلیارد فروش هم نرسید/ بازگشت «خانه پدری» به پرده سینماها

اکران سینماهای کشور در حالی این هفته پیگیری شد که فیلم سینمایی «مطرب» توانست با فاصله بسیار زیاد از سایر فیلم‌های روی پرده صدرنشین گیشه شود.

«مطرب» صدرنشین گیشه شد/ «هزارتو» حتی به یک میلیارد فروش هم نرسید/ بازگشت «خانه پدری» به پرده سینماها
کد خبر: 360488
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۰۹:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سینمای ایران این هفته شاهد روی پرده رفتن فیلم تازه‌ای نبود و سایر فیلم‌های روی پرده هم چندان درگیر رقابت نبودند چرا که فیلم سینمایی «مطرب» ساخته مصطفی کیایی اصلا فرصتی برای رقابت به حریفان نداد و با اختلافی بسیار این هفته صدرنشین گیشه شد.

«هزارتو» به کارگردانی امیرحسین ترابی هم که چندین هفته در گیشه کولاک کرده بود، این هفته با افت محسوسی رو به رو شد و حتی به یک میلیارد تومان فروش هم نرسید.

اما اتفاق خوبی که در این هفته رخداد، رفع توقیف فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری و بازگشت آن به پرده سینماها بود.

«مطرب» با سرعت می‌تازد

مصطفی کیایی کارگردانی است که فیلم‌های تماشاگرپسند و پرفروش در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد اما اینطور که به نظر می‌رسد حساب «مطرب» از بقیه جداست و این فیلم سودای رکوردزنی در سر دارد.

«مطرب» در حالی نخستین هفته کامل اکرانش را پشت سرگذاشت که توانست به فروشی بالغ بر چهار میلیارد و 299 میلیون تومانی دست پیدا کند و فروش کلی خود را به شش میلیارد و 135 میلیون تومان برساند.

این آمار و ارقام حکایت از آن دارد که «مطرب» با ادامه همین روند یکی از شانس‌های کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال یا شاید سینمای ایران باشد چرا که 470 هزار و 162 نفر هم تا به امروز به تماشای این فیلم در سینماها نشسته است.

پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی و امین مقدم بازیگران اصلی این فیلم هستند که داستان زندگی یک خواننده پیش از انقلاب را در آستانه و پس از پیروزی انقلاب روایت می‌کند. فیلم کیایی بنا به اعلام سازندگان به علت مشکلات فنی یک هفته با تاخیر روی پرده رفت.

سینما

«چشم و گوش بسته»؛ رقیب جدید فیلم‌ها

پس از «مطرب» با فاصله بسیار زیاد، «چشم و گوش بسته» تازه‌ترین فیلم سینمایی فرزاد موتمن دومین فیلم پرفروش هفته است.

امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی، مانی حقیقی و پوریا پورسرخ در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم موتمن همانطور که پیش‌بینی می‌شد در نخستین هفته اکران با فضای کمدی متفاوت خود به خوبی قاپ مخاطبان را دزدید و 920 میلیون و 916 هزار تومان فروخت تا با فروش کلی یک میلیارد و 339 میلیون تومانی به باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران وارد شود.

در خلاصه داستان کمدی‌ «چشم و گوش بسته» آمده است: «یکی صحنه رو ندیده، اون یکی هم صداشو نشنیده!»

سینما

«هزارتو» و «رد خون»؛ آخرین تلاش

پس از دو مهمان تازه اکران که توانستند خیلی زود صدر جدول فروش را نصیب خود کنند، «هزار تو» ساخته امیرحسین ترابی و «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان صدرنشینان دیروز پرفروش بودند که البته با دوران طلایی خود در هفته های گذشته بسیار فاصله دارند.

«هزارتو» این هفته 530 میلیون و 696 هزار تومان فروخت تا فروش کلی خود را به سه میلیارد و 724 میلیون تومان برساند. فیلم مهدویان هم هفته را با 269 میلیون و 827 هزار تومان فروش به پایان برد تا آمار کلی خود را به پنج میلیارد و 569 میلیون تومان برساند.

با ریزش محسوس فروش این دو فیلم نسبت به هفته گذشته به نظر می‌رسد چندان رغبتی به تماشای این دو فیلم دیگر در مخاطبان نیست و آخرین تلاش را برای بهبود درآمدشان از گیشه انجام می‌دهند.

سینما

«خانه پدری»؛ بازگشت دوباره به پرده

فیلم سینمایی «خانه پدری» پس از توقیف مجدد و تمامی اتفاقات تلخی که چندان نیاز به بازگو کردن ندارد، بار دیگر روی پرده سینماهای کشور رفت تا شاید فقط برچسب توقیفی بر پیشانی این فیلم باقی نماند.

این فیلم با تمام این تفاسیر اما فروش نسبتا قابل قبول، 103 میلیون و 282 هزار تومانی را به ثبت رسانده است و در مجموع تا به امروز 565 میلیون و 149 هزار تومان فروخته است.

سینما

شیب صعودی فروش سینما به لطف «مطرب»

و در نهایت این هفته هم فروش سینمای ایران به لطف اکران «مطرب» افزایش چشمگیری داشت و پس از چندین ماه به کانال شش میلیارد تومان هم ورود کرد.

این هفته سینمای ایران شش میلیارد و 949 میلیون تومان فروش داشت که از این میزان چهار میلیارد و 215 میلیون تومان متعلق به سینماهای تهران است.

همچنین 595 هزار و 931 نفر در این هفته فیلم‌های روی پرده را تماشا کردند که سهم اهالی تهران 298 هزار و 246 نفر است.

سینما

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها