کد خبر: 360489
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۱۰:۰۲:۳۴
| |

فرهاد تجری، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی:

مبارزه با فساد از فضای هیجانی و نقطه‌زنی گذشته است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه «مبارزه با فساد از فضای هیجانی و نقطه‌زنی گذشته است»، بر ضرورت نهادینه شدن این نگاه و برخورد سیستمی با فساد تاکید کرد.

مبارزه با فساد از فضای هیجانی و نقطه‌زنی گذشته است
کد خبر: 360489
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۱۰:۰۲:۳۴

اعتمادآنلاین| فرهاد تجری، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره مبارزه با فساد و برخی واکنش‌ها به آن، بیان کرد: بارها در صحبت‌های بزرگان شنیده‌ایم که وقتی قرار است با فساد مبارزه شود صدای خیلی‌ها در می‌آید، چرا که معمولاً مفسدین یا خودشان را به قدرت می‌چسبانند و یا اصلا پایگاه‌شان در کانون‌های قدرت است.

وی افزود: ما معتقدیم اگر نشست‌های بین روسای قوا در موضوع مبارزه با فساد برگزار نشود، برداشت و تحلیل‌های جهت‌دار نوع نگاه قوا را به این موضوع متفاوت می‌کند. این در حالی است که موضوع مبارزه با فساد مساله‌ای است که همه به آن پایبند هستیم و البته نیازمند عزم ملی و همه جانبه است و باید در همه سطوح مملکت خصوصاً بین روسای قوا و مسئولین ارشد پیگیری شود و در سیستم نهادینه شود.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس با تاکید بر اینکه «تاکنون توفیقات خوبی در زمینه مبارزه با فساد حاصل شده است»،‌ افزود: البته قطعا نقص‌هایی هم در این زمینه وجود دارد، افرادی تحت تاثیر این فضاها ممکن است حقوقشان ضایع شده باشد؛ طبیعی است در هر کار بزرگی یکسری هزینه‌ها پرداخت می‌شود که البته باید به حداقل برسد و برخورد با مفسدان به طور جدی دنبال شود.

تجری با ابراز امیدواری نسبت به برطرف شدن اختلاف سلایق و نگاه‌های شبهه‌آلود در زمینه مبارزه با فساد، اضافه کرد: اگر اراده مسئولین بر مبارزه با فساد باشد، این کار شدنی است. خصوصا اینکه امروز نگاه مقام معظم رهبری، سه قوه و همه ارکان مختلف مبارزه با فساد است و ما امیدواریم توفیقات خوبی در این زمینه به دست بیاوریم.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: امروز مبارزه با فساد از فضای هیجانی و نقطه زنی گذشته و باید به سمت نهادینه شدن این نگاه و برخورد سیستمی با فساد پیش برویم که بخشی به مجلس و بخشی هم به دولت برمی‌گردد. در این میان همگرایی قوای مجریه و قضاییه هم باعث می شود اختلافات به حداقل برسد و مفری برای مفسدین پیش نیاید، بنابراین همکاری قوا در این زمینه کاملاً ضروری است چرا که اگر این همکاری وجود نداشته باشد و اطلاعات و داده ها تبادل نشود در مسیر برخورد با فساد اختلال ایجاد می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها