کد خبر: 360492
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری مصر و امارات برای یک همکاری استراتژیک

امارات متحده عربی و مصر اعلام کردند طی یک سرمایه‌گذاری استراتژیک، حدود 20 میلیارد دلار روی پروژه‌های متعددی نظیر صنایع انرژی‌های تجدید‌پذیر، زیرسازی تکنولوژی، گردشگری و خدمات لجستیکی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری مصر و امارات برای یک همکاری استراتژیک
کد خبر: 360492
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، پنجشنبه 14 نوامبر اعلام کرد امارات متحده عربی و مصر قصد دارند با ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک به ارزش 20 میلیارد دلار، روی پروژه‌های اجتماعی و اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از رویترز، محمد بن زاید در توییتر نوشت: روابط امارات و مصر تاریخی و استراتژیک است و ما اراده مشترکی برای تقویت و توسعه این روابط در خدمت به کشور و ملت‌مان داریم.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی، پس از کودتای سال 2013 علیه محمد مرسی، رئیس‌جمهور پیشین مصر، مهم‌ترین حامیان سیسی بوده‌اند.

رئیس‌جمهوری مصر و ولیعهد ابوظبی شروع به کار پلتفرم سرمایه‌گذاری استراتژیک مشترک بین امارات و مصر به ارزش 20 میلیارد دلار را از طریق شرکت توسعه هلدینگ ابوظبی و صندوق ملی مصر اعلام کردند.

این شراکت با هدف راه‌اندازی طرح‌های سرمایه‌گذاری استراتژیک مشترک یا صندوق‌های متخصص یا ابزارهای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله صنایع تجدیدپذیر، انرژی سنتی و تجدیدپذیر، تکنولوژی، تغذیه، گردشگری، بهداشت، خدمات لجستیکی و خدمات مالی و زیرساخت‌ها بود.

این 2 همچنین مداخلات خارجی در امور داخلی کشورها را محکوم کردند و سیسی نیز خواستار تلاش برای وحدت صف کشورهای عربی شد.

پس از سقوط محمد مرسی، عربستان سعودی کویت و امارات متحده عربی وعده داده بودند که با 12 میلیارد دلار وام، کمک‌ مالی و ارسال سوخت از این کشور حمایت خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها