کد خبر: 360504
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۱۰:۳۲:۰۰
| |

5 اشتباه رایج بین مردان بالای 50 سال

اگر چه مردان و زنان در سنین بالا باید به سلامتی خود اهمیت دهند، اما بسیاری از افراد نیز تا زمانی که دچار مشکل خاصی نشوند، به پزشک مراجعه نمی کنند. در ادامه به 5 نکته مهم که همه مردان بالای 50 سال باید به آن توجه کنند، پرداخته‌ایم.

5 اشتباه رایج بین مردان بالای 50 سال
کد خبر: 360504
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۱۰:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| اگرچه مردان و زنان در سنین بالا باید به سلامتی خود اهمیت دهند، اما بسیاری از افراد نیز تا زمانی که دچار مشکل خاصی نشوند به پزشک مراجعه نمی‌کنند. در ادامه به 5 نکته مهم که همه مردان بالای 50 سال باید به آن توجه کنند، پرداخته‌ایم.

اشتباهات رایج مردان بالای 50 سال را می توان به این ترتیب رده‌بندی کرد:

عدم غربالگری سرطان پروستات

بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، سرطان پروستات دومین سرطان شایع مردان در ایالات متحده است. به دلایلی، بسیاری از مردان با افزایش سن از غربالگری خودداری می‌کنند. به خاطر داشته باشید که غربالگری، آزمایش نیست. مشکلات پروستات در سنین بالا بسیار رایج است. به همین دلیل است که بهتر است همه مردان از سنی مشخص به بعد غربالگری انجام دهند

نادیده گرفتن علائم خطر

بسیاری از مردان با افزایش سن دچار مشکلات سلامتی مختلفی می شوند و با نادیده گرفتن علائم سلامتی خود را به خطر می اندازند. هر علامتی از جمله بی‌اختیاری ادرار، تنگی نفس، درد مفاصل، تورم، خستگی، بی خوابی، افسردگی یا مشکلات حافظه می‌توانند نشانه اولیه بیماریهای جدی مانند نارسایی قلبی، سرطان، کمبود هورمون‌ها، زوال عقل و غیره باشند.

کمبود نوشیدن آب

مقدار آبی که می‌نوشید، به طور مستقیم برای کمک به بدن عمل می کند. بسیاری از افراد بالای 50 سال بدون آن که متوجه ابشند کمتر از حدی که لازم است آب می نوشند. وقتی بدن شما دچار کمبود آب بدن می شود، متابولیسم شما کند می‌شود تا بدن سالم تر بماند. مرطوب نگه داشتن بدن برای عملکرد طبیعی اندام نیز ضروری است. نوشیدن هشت لیوان آب در روز به سلامتی شما کمک می کند.

عدم بررسی فشار خون

از هر 5 نفری که فشار خون بالا دارند، یک نفر از این بیماری اطلاع ندارند. فشار خون بالا شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا سکته مغزی قرار می‌دهد، بنابراین درمان هر چه سریعتر این مشکل بسیار مهم است.

عدم رژیم غذایی سالم

یک رژیم غذایی سالم صرفاً در مورد حفظ وزن است مخصوصاً با افزایش سن رژیم غذایی سالم به مردان بالای 50 سال کمک می‌کند خطر ابتلا به انواع مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، چاقی و برخی از انواع سرطان را کاهش دهند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها