کنسرت «زروان» با اجرای قطعاتی از آهنگسازان معروف جهان برگزار می‌شود

گروه «زروان» 6 آذر ماه با اجرای قطعاتی از آهنگسازان معروف جهان در کنسرتی با عنوان «شب امپرسیون» روی صحنه می‌رود.

کنسرت «زروان» با اجرای قطعاتی از آهنگسازان معروف جهان برگزار می‌شود
کد خبر: 360570
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۱۳:۲۳:۰۹

اعتمادآنلاین| علی قزانی مدیر نوای شهر آشوب و تهیه کننده کنسرت گروه «زروان» درباره انتخاب نام این کنسرت گفت: نامگذاری مکتب امپرسیون که متعلق به اواخر سده نوزدهم میلادی است و از هنرهای تجسمی به سبک شناسی موسیقی راه یافته است، ریشه در لحظه تاثیرگذاری یک منظره در اولین نگاه مخاطب دارد.

او عنوان کرد: استفاده از ترکیب‌های صوتی مبهم ولی متنوع، همراه با تعلیق و در عین حال بعضا دارای تغییرات ناگهانی و غیرمنتظره که در ذهن مخاطب تداعی گر درجات متنوع تیرگی و روشنی رنگ‌ها و همچنین فضای مه آلود است، می‌تواند مبنای این وام گیری از دایره واژگانی هنرهای تجسمی باشد.

قزانی با اشاره به کنسرت این گروه در آذر ماه افزود: گروه «زروان» (رسیتال ویولن) 6 آذر 1398 در تالار رودکی ساعت 20 روی صحنه خواهند رفت.

او همچنین درباره آثاری که در کنسرت گروه «زروان» اجرا خواهد شد، توضیح داد: در رسیتال ویولنی که توسط بابک کوهستانی نوازنده ویولن و 2 همکار دیرینش در آنسامبل «زروان»، کارن سلاجقه نوازنده پیانو و نرگس فلاح پسند نوازنده ویولنسل اجرا خواهد شد، آثار 2 آهنگساز فرانسوی شُهره به مکتب امپرسیونیسم یعنی کلود دبوسی و موریس راول آنچنان سنگینی می‌کنند که خواه ناخواه این اجرا را در ذهن مخاطب، اجرایی پیرامون موسیقی امپرسیونیستی به حساب می‌آورد.

از این رو «زروان» نیز ترجیح را بر آن قرار داده تا یکدستی این کنسرت را از بین نبرد و از دیگر آثاری متناسب، در کنار آثار آهنگسازان نامبرده بهره ببرد.

قزانی ادامه داد: گرچه 2 آهنگساز دیگر این برنامه، اتورینو رسپیگی ایتالیایی و اوژن ایزای بلژیکی مشخصا در زمره آهنگسازان امپرسیونیست محسوب نمی‌شوند اما هم عصر بودن آن‌ها با 2 آهنگساز فرانسوی و همچنین تفکر غالب بر آثار منتخب آنها در این کنسرت (سونات ویلن و پیانو اثر رسپیگی و سونات ویولن سولوی شماره 5 اثر ایزای) که المان‌های امپرسیونیستی در آنها دیده می‌شود قرابت شکلی و محتوایی قابل توجهی را در رپرتوار این کنسرت رقم زده است.

علاقه‌مندان می‌توانند، بلیت‌های این کنسرت را از طریق سایت iranconcert.com خریداری کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها