مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»: ورزش ایران در هفته‌ای که گذشت

حاشیه‌های استعفای داورزنی ادامه دارد/ حضور سعید ملایی در مسابقات ژاپن با پرچم IJF/ شرایط تیم ملی خوب است؟

دنیای ورزش هر روز شاهد خبرها و حواشی جدید است و ورزش ایران هم بخش بزرگی از این حواشی را به خودش اختصاص می‌دهد. در این قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی داریم به استعفای داورزنی از وزارت ورزش، حضور سعید ملایی در آخرین گرنداسلم سال و همچنین وضعیت این روزهای ویلموتس و تیم ملی فوتبال

حجم ویدیو: 9.03M | مدت زمان ویدیو: 00:03:23 دانلود ویدیو
کد خبر: 360610
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دنیای ورزش هر روز شاهد خبرها و حواشی جدید است و ورزش ایران هم بخش بزرگی از این حواشی را به خودش اختصاص می‌دهد. در این قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی داریم به استعفای داورزنی از وزارت ورزش، حضور سعید ملایی در آخرین گرنداسلم سال و همچنین وضعیت این روزهای ویلموتس و تیم ملی فوتبال.

داورزنی: برخی می‌خواهند من در ورزش نباشم

هفته گذشته محمدرضا داورزنی، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به علت نامزدی در انتخابات فدراسیون والیبال از سمت خود استعفا کرد.

درست بعد از استعفای داورزنی، کمیسیون اصل 90 مجلس در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان از مسعود سلطانی‌فر خواست تا ثبت‌نام نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال دوباره انجام شود. دلیل این کمیسیون برای ثبت‌نام دوباره نامزدها استعفا ندادن داورزنی هنگام ثبت‌نام بود. نماینده‌های مجلس اعلام کرده بودند داورزنی در تایید صلاحیت نامزدها نقش داشته و به همین خاطر هم باید این نام‌نویسی دوباره انجام شود.

بعد از این اتفاقات محمدرضا داورزنی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هیچ نقشی در تایید صلاحیت‌ها نداشته است.

داورزنی همچنین اعلام کرده که در این چندسال نسبت به تمام هجمه‌ها سکوت کرده است و تلاش داشته تا آرامش را در ورزش حاکم کند. او همچنین گفته: می‌خواهند من هیچ جایی نباشم و در این مسیر، حتی برخی همه تلاش خود را کردند تا تایید صلاحیت‌ها هم صورت نگیرد.

حضور سعید ملایی در مسابقات ژاپن با پرچم IJF

بعد از مهاجرت ملایی به آلمان و پناهنده شدن این ورزشکار به این کشور اروپایی حالا فدراسیون جهانی جودو اعلام کرده سعید ملایی در آخرین گرنداسلم سال با پرچم IJF در مسابقات حاضر می‌شود.

هرچند درخواست پناهندگی ملایی از سوی کشور آلمان پذیرفته شده اما طبق قانون او نمی‌تواند تا 2 سال دیگر با پرچم کشوری ثالث در هیچ مسابقه‌ای شرکت کند. به همین دلیل ملایی با پرچم IJF در تیم پناهندگان فدراسیون در این رقابت‌ها به دیدار رقبایش می‌رود.

شرایط تیم ملی خوب است؟

تحریم‌های آمریکا شرایط را برای ورزش ایران هم سخت کرده است. مارک ویلموتس به دلیل پرداخت نشدن دستمزدش از سوی فدراسیون فوتبال ایران دیر به تهران آمد و همین موضوع باعث بروز شایعاتی پیرامون این مربی بلژیکی شد.

در هفته‌های گذشته برخی از رسانه‌های بلژیکی مدعی شده بودند که ویلموتس می‌خواهد همکاری‌اش با تیم ملی فوتبال ایران را به دلیل بدقولی در پرداخت دستمزد قطع کند. البته فدراسیون فوتبال ایران این اجازه را نداد و با جلسه‌ایی که در ترکیه برگزار شد ویلموتس بار دیگر به تهران برگشت. حالا مهدی تاج و دوستانش در فدراسیون فوتبال از عادی بودن شرایط در تیم ملی خبر داده و اعلام کردند جو اردوی تیم ملی بسیار خوب بوده است.

هرچند فدراسیون فوتبال دستمزد ویلموتس را پرداخت کرده اما با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران، فدراسیون در پرداخت قسط‌های بعدی به ویلموتس باز هم با مشکل مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها