محمدجواد ابطحی عضو جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی:

چرا محکوم باشیم هرچه آقایان می‌گویند عمل کنیم؟/ هنوز برای انتخابات مجلس چهره‌سازی نکرده‌ایم/ چرا لیست مستقل ندهیم؟/ مذاکره‌ای با ما نشده است

عضو جبهه پایداری گفت: چرا برخی آقایان اصولگرا می‌خواهند جبهه پایداری را محکوم کنند که حتما هرچه آنها می‌گویند عمل کند. مسلم است که پایداری هم برای خود فکر و نظر دارد لذا این رفتار مصداق دیکتاتوری است.

چرا محکوم باشیم هرچه آقایان می‌گویند عمل کنیم؟/ هنوز برای انتخابات مجلس چهره‌سازی نکرده‌ایم/ چرا لیست مستقل ندهیم؟/ مذاکره‌ای با ما نشده است
کد خبر: 360698
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۱۶:۱۹:۵۸

اعتمادآنلاین| در میان اصولگرایان به «بازی خراب کن» و «بچه شلوغ کن‌ها» معروفند، این لقب را هم به این دلیل به آنها داده‌اند که هربار پای انتخابات و وحدت اصولگرایی به میان می‌آید، سازشان دوباره ناکوک می‌شود و زمزمه‌هایشان برای لیست جداگانه شروع می‌شود. صحبت بر سر جبهه پایداری است که اخیرا مرتضی آقاتهرانی دبیرکل این جبهه در کنایه‌ای به جامعه روحانیت مبارز رسما اعلام کرد «به ائتلافی که در آن پدرسالاری باشد ورود نخواهیم کرد ». از سوی دیگر حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز این رفتارها و صحبت‌های پایداری را تلاش برای گرفتن امتیاز می‌داند و می‌گوید: «شاید انتقادهای جبهه پایداری به شورای ائتلاف اصولگرایان مقدمات این باشد که بتوانند وزن بیشتری از خود نشان دهند یا امتیاز بیشتری بگیرند.»

محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر و از اعضای جبهه پایداری در مجلس می‌گوید: «اینکه بگویند یک حزب حرف نزنند دیکتاتوری است.» او همچنین می‌گوید با رعایت شروطی، پایداری حاضر است با اصولگرایان به یک لیست مشترک برسد.

آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح این مصاحبه است:

*****

این روزها با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، اصولگرایان در قالب شورای وحدت معتقدند در حال رسیدن به یک وحدت و ارائه لیست واحد هستند. ضمن آن هم انتقاداتی به جبهه پایداری وارد می‌کنند که به علت سهم‌خواهی‌ها می‌خواهد یک لیست جدا ارائه کند. به عنوان یک عضو جبهه پایداری ارائه لیست مستقل را تایید می‌کنید؟ اختلاف نظر پایداری با اصولگرایان بر سر سهم در لیست است؟

اگر قرار باشد حرف پایداری را به معنای سهم‌خواهی تلقی کنیم آن طرف هم که از لیست جداگانه حرف می‌زنند سهم خواهی می‌کنند؛ چطور شد اگر جبهه پایداری لیست بدهد سهم‌خواهی است، اما جامعه مهندسین لیست بدهد سهم‌خواهی نیست؟! خب آن هم سهم‌خواهی است. راه این موضوع این است محورهای 12گانه اصولگرایی توافق کنند؛ این حرف جبهه پایداری است.

پایداری می‌گوید اگر اصلحی در لیست دیگر باشد به آن رأی می‌دهد

وقتی پایداری می‌گوید اگر در لیست دیگری اصلح باشد پایداری به آن رای می‌دهد یعنی بحث جبهه پایداری فرهنگ‌سازی است. برخلاف برخی گروه‌های اصولگرایی که فقط به ساختار قدرت می‌اندیشند به فرهنگ‌سازی توجه می‌کنند و آنچه هدف انقلاب اسلامی بود و محقق باید شود فرهنگ کشور است. ما معتقدیم به جز ولایت فقیه که یک اصل برگرفته از فرهنگ قرآنی ما بود، نتوانستیم نهادهای دیگر را مطابق با فرهنگ اسلامی و انقلابی خودمان درست کنیم. آیا نهادی مانند پارلمان برگرفته از غرب است یا برگرفته از آموزه های قرانی است؛ بیمه، بانک و ... از این مقوله فاصله دارد و عملا ولایت فقیه جور همه آنها را می‌کشد. ما می‌گوییم نهادسازی و فرهنگ‌سازی کنیم، ما می‌گوییم نمایندگانی باید انتخاب شوند که به دنبال این کارهای اساسی بروند، اما برخی دوستان توجه به این کارهای اساسی ندارند.

اصولگرایان هیچ مذاکره ای با جبهه پایداری نداشتند

اما آنطور که برخی اعضای شورای وحدت اصولگرایان گفته‌اند این شورا تلاش دارد تا با پایداری به توافق برسد و با پایداری هم صحبت و رایزنی شده است، اما امروز این جبهه پایداری است که زیر میز مذاکره و بازی می‌زند...

اصلا مذاکره‌ای نبوده است یک صحبتی با علامه مصباح یزدی صورت گرفت و در آن مسیر حرکت می‌کنیم. امیدواریم به یک نقطه وحدتی بر اساس همان اصولی که گفتیم برسیم.

چرا پایداری باید محکوم باشد هرچه آقایان می گویند عمل کند؟

اینطور که شما می‌گویید اگر اصولگرایان قواعد بازی را رعایت کنند و با شرایط پایداری کنار بیایند، یک لیست واحد از سوی این جریان ارائه می‌شود. با این حساب شما چقدر رسیدن به توافق و لیست مشترک را محتمل می‌دانید؟

اگر آقایان منشور اصولگرایی را نپذیرند، چرا پایداری لیست جداگانه ندهد؟ چرا می‌خواهند جبهه پایداری را محکوم کنند که حتما هرچه آنها می‌گویند باید عمل کند. مسلم است که پایداری هم برای خود فکر و نظر دارد لذا این رفتار مصداق دیکتاتوری است. نمی‌شود بگویند که جبهه پایداری تو حق نداری صحبت کنی. مانند این است که ما بگوییم جامعه مهندسین تو صحبت نکن. این شیوه درست نیست.

جبهه پایداری هنوز برای انتخابات مجلس چهره سازی نکرده است

هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم صحبت از حضور چهره‌هایی چون قالیباف هم به میان می‌آید، جبهه پایداری چهره خاصی را رو خواهد کرد؟

درباره چهره‌ها برخی گروه‌ها در حال کار کردن هستند، مثلا این اواخر بحث حول محور آقای قالیباف می‌چرخد. در حال حاضر هنوز جبهه پایداری چهره‌سازی نکرده است و فعلا وارد این وادی نمی‌شود. اصلا در تفکر پایداری چهره سازی وجود ندارد و درپاسخ به سوال شما بگویم به هیچ عنوان صحبتی از هیچ فردی مطرح نیست.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها