بهنام محمودی:

ثبت نام انتخابات فدراسیون والیبال تکرار شود

پیشکسوت والیبال ایران گفت: عدالت حکم می‌کند که ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال تکرار شود تا محمدرضا داورزنی هم به عنوان یک فرد عادی وارد گود انتخابات شود.

ثبت نام انتخابات فدراسیون والیبال تکرار شود
کد خبر: 360745
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۰۸:۴۶:۳۱

اعتمادآنلاین| ‌ انتخابات ریاست فدراسیون والیبال قرار است چهارشنبه 29 آبان برگزار شود. هفته گذشته فدراسیون والیبال اسامی محمود افشاردوست، محمدرضا داورزنی، افشین داوری، محمدرضا رشیدی، احمد سعادتمند و امیرحسین منظمی را به عنوان نامزدهای احراز صلاحیت‌ شده، منتشر و اعلام کرد که «اسامی سایر نامزدها در صورت اعلام مراجع ذی‌صلاح متعاقباً به لیست اضافه خواهد شد.»

در زمان ثبت نام از نامزدهای انتخابات و همچنین اعلام افراد تائید صلاحیت‌شده، داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان بود و همین موضوع باعث مطرح شدن انتقاداتی از سوی برخی نمایندگان مجلس شده است. اگرچه چند روزی است که داورزنی از سمت خود استعفا داده، اما این شائبه مطرح شده است که با نامزدی وی، احتمال مهندسی انتخابات وجود دارد.

بهنام محمودی بازیکن پیشین تیم ملی والیبال ایران هم یکی از نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال بود که صلاحیت او برای شرکت در انتخابات، همچنان درحال بررسی است. این پیشکسوت والیبال ایران خواهان تکرار ثبت نام است تا داورزنی هم به عنوان یک فرد عادی و نه معاون وزیر، وارد گود انتخابات شود.

محمودی روز شنبه اظهار داشت: نمایندگان مجلس، وظیفه قانون‌گذاری و پیگیری اجرای قوانین در دستگاه‌های دولتی را دارند. مسئولین دولتی باید از کارهایی که شائبه دخالت غیرقانونی دارد، بپرهیزند. وقتی داماد رئیس جمهوری در یکی از وزارت‌خانه‌ها پست مشاوره گرفت، «حسن روحانی» دستور داد که این حکم لغو شود تا شائبه‌ای پیش نیاید. درحالی که حق شهروندی هر فردی از جمله داماد رئیس جمهوری است که در یک دستگاه دولتی پست بگیرد.

وی افزود: هنگام ثبت نام از نامزدهای انتخابات، داورزنی معاون وزیر بود و در واقع در یک دستگاه زیرمجموعه خود ثبت نام کرد. برای رعایت عدالت، باید ثبت نام مجدد انجام شود.

ستاره سال‌های گذشته تیم ملی خاطرنشان کرد: والیبال ایران حدود یک سال است که با سرپرستی اداره می‌شود، اگر 2 ماه دیگر هم این شرایط ادامه داشته باشد اتفاق خاصی نمی‌افتد. وقتی دوران قانونی 6 ماهه حضور افشین داوری در سمت سرپرستی فدراسیون والیبال به پایان رسید، ‌ باید نگران تداوم بلاتکلیفی در فدراسیون می‌بودیم.

وی گفت: اگر دوباره ثبت نام شود، داورزنی هم به عنوان یک فرد عادی ثبت نام می‌کند ولی در شرایط فعلی، او به عنوان معاون وزیر ورزش وارد گود انتخابات شده است. شاید اگر ثبت نام دوباره انجام شود در روند بررسی صلاحیت‌ها، معاون جدید وزیر، نظرات دیگری درباره شایستگی افراد داشته باشد.

محمودی اظهار داشت: من هم موافق این هستم که انتخابات فدراسیون زودتر برگزار شود ولی نباید قانون را زیر پا بگذاریم. مقام معظم رهبری فرموده‌اند که «اداره امور باید به جوانان سپرده شود.» جامعه والیبال هم باید بدانند که افراد غیروالیبالی دیگر نمی‌توانند کار مفیدی برای این ورزش انجام دهند. نمی‌شود کسانی که پیش از این مدیریت کرده‌اند، همچنان خواهان ادامه حضور خود باشند. من هم زمانی در تیم ملی بازی می‌کردم، آیا منطقی است که همچنان پافشاری کنم که باید در ترکیب تیم ملی حضور داشته باشم؟ آن هم در شرایطی که دیگر توانش را ندارم.

وی ادامه داد: بخش زیادی از مدیران در کشور ما به میزهای خود چسبیده‌اند و حتی در دوران مدیریت خود حاضر نیستند افراد جدیدی را تربیت کنند که در آینده جایگزین آنها شوند. متاسفانه ما شخص‌محور هستیم. امیدوارم نسل آینده مدیران به فکر تربیت نیروهای جدید برای پیش‌برد امور باشند. البته از زحماتی که داورزنی برای والیبال ایران کشیده است تشکر می‌کنم ولی اداره فدراسیون در شرایط کنونی به نیروهای جدیدی نیاز دارد.

وی تاکید کرد: وزارت ورزش به ادارات کل استانی بخشنامه داده است که اگر مدیران کل و معاونین آنها قصد شرکت در انتخابات هیات‌های استانی را داشته باشند، باید از سمت خود استعفا بدهند، چطور این قانون برای یک مقام بالا در وزارت ورزش اجرا نمی‌شود؟ ذات ورزش پاکی، صداقت، قهرمانی و پهلوانی است اما در شرایط کنونی، این شرایط وجود رعایت نمی‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها