انتخابات ریاست جمهوری در «سریلانکا» آغاز شد

مردم سریلانکا امروز «شنبه» به پای صندوق‌های رای رفته‌اند تا رئیس‌جمهور جدیدی را برای کشورشان انتخاب کنند.

انتخابات ریاست جمهوری در «سریلانکا» آغاز شد
کد خبر: 360843
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۱:۱۰:۴۲

اعتمادآنلاین| این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که سریلانکا همچنان در تلاش است تا از لطمه حملات عید پاک به هتل‌ها و کلیساها که به شدت به اقتصاد این کشور که وابسته به صنعت گردشگری است صدمه زد، التیام یابد.

به گفته سیاست‌مداران و تحلیلگران اوتابایا راجاپاکسه، وزیر دفاع سابق سریلانکا که 10 سال پیش بر شکست ارتش در برابر جدایی‌طلبان تامیل نظارت داشت و ساجیت ترماداسه وزیر دولت در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند.

راجاپاکسه متعهد شده تا امنیت ملی را بهبود بخشد. این در حالی است که ترماداسه به دنبال ارتقای حومه کشور با وعده‌های مسکن دولتی، یونیفرم مدرسه برای دانش‌آموزان و وسائل بهداشتی برای زنان شده است؛ موضوعی که به ندرت به صورت علنی درباره آنها صحبت می‌شود اما باعث شد تا زنان در کمپین انتخاباتی او شرکت کنند.

این در حالی است که پلیس سریلانکا امروز گزارش داد که گروهی از افراد ناشناس اوایل صبح امروز پیش از آغاز رسمی انتخابات به کاروانی از مسلمانان در شمال غرب کشور تیراندازی کردند. در جریان این تیراندازی هیچ فردی زخمی نشده، اما به گفته شاهدان چندین لاستیک خودرو آتش گرفته است.

یکی از رای دهندگان گفت: مهم‌ترین مشکل فساد گسترده و عدم حسابررسی سیاستمداران است.

نزدیک به 16 میلیون تن از مردم سریلانکا واجد شرایط برای شرکت در این انتخابات هستند و این انتخابات به رای دهندگان اجازه می‌دهد تا سه نامزد را به ترتیب ترجیح‌شان در اوراق رای بنویسند.

آرا فورا پس از اتمام زمان رای گیری شمارش خواهد شد، اما بعید است که نتایج تا قبل از روز یکشنبه اعلام شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها