کد خبر: 360896
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

فرزاد آشوبی، بازیکن پیشین تیم ملی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

فدراسیون فوتبال نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند/ رفتار ویلموتس کاملاً حرفه‌ای بود/ کی‌روش یک چهره کاریزماتیک بود/ کی‌روش توانسته بود یک تیم برای ایران بسازد

بازیکن پیشین تیم ملی گفت: مهم‌ترین مشکلی که این روزها گریبان فوتبال ایران را گرفته اجرای قرارداد مارک ویلموتس مربی تیم ملی است.

فدراسیون فوتبال نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند/ رفتار ویلموتس کاملاً حرفه‌ای بود/ کی‌روش یک چهره کاریزماتیک بود/ کی‌روش توانسته بود یک تیم برای ایران بسازد
کد خبر: 360896
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فرزاد آشوبی، بازیکن پیشین تیم ملی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت این روزهای تیم ملی و انتقادهایی که از مارک ویلموتس می‌شود گفت: فکر می‌کنم تیم ملی می‌تواند از گروه خودش صعود کند و هنوز هیچ‌چیزی به پایان نرسیده است. هرچند مسائلی در فوتبال ایران پیش آمده که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

او ادامه داد: مهم‌ترین مشکلی که این روزها گریبان فوتبال ایران را گرفته اجرای قرارداد مارک ویلموتس مربی تیم ملی است. متاسفانه فدراسیون فوتبال نمی‌تواند این مشکلات را برطرف کند و فکر می‌کنم رفتار مارک ویلموتس کاملاً درست است. او به‌ عنوان یک مربی حرفه‌ای به مفاد قراردادش پایبند است و این انتظار را هم از طرف مقابلش دارد. در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی درباره رفتار ویلموتس مطرح‌شده و برخی افراد از او خواسته‌اند تا با شرایط این روزهای تیم ملی کنار بیاید؛ اما هر شرایطی که وجود داشته باشد نمی‌تواند مسئولیت را از گردن طرف مقابل بردارد. اگر ویلموتس ترجیح داده که دیر به ایران بیاید و تمرینات تیم ملی را هم دیر شروع کرده است، باید به او حق داد.

بازیکنان تیم ملی تحت تاثیر کی‌روش بودند

آشوبی درباره مقایسه مارک ویلموتس با کارلوس کی‌روش نیز گفت: زیاد با این کار موافق نیستم و فکر می‌کنم نباید چنین کاری انجام دهیم. چیزی که باعث شده بود کی‌روش بتواند در تیم ملی موفق باشد شخصیت کاریزماتیک او بود. به همین خاطر هم بازیکنان تیم ملی تحت تاثیر شخصیت کی‌روش بودند. بازیکنان در زمان حضور کی‌روش برای تیم ملی بازی می‌کردند و این هنر کی‌روش بود که توانسته بود یک تیم برای ایران بسازد.

این مربی فوتبال ایران توضیح داد: بعد از رفتن کی‌روش از این فلسفه فاصله گرفته‌ایم و دیگر اشتیاقی در بین بازیکنان تیم ملی نمی‌بینیم. البته تیم ویلموتس از نظر تاکتیکی مشکلات زیادی دارد، اما فکر می‌کنم اگر فدراسیون فوتبال ایران می‌توانست به تعهدات خودش عمل کند، ویلموتس زودتر در ایران حاضر می‌شد و تمرینات تیم ملی هم زودتر آغاز می‌شد. وقتی تمرینات تیم ملی دیر شروع می‌شود نباید انتظار داشته باشیم که تیم بتواند بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد.

مدیران فوتبال ایران هیچ توجهی به اصول مدیریت ندارند

آشوبی در پاسخ این سوال که چقدر فدراسیون فوتبال مقصر ناکامی تیم ملی است گفت: متاسفانه مدیران فوتبال ایران چه در باشگاه‌ها چه در فدراسیون تنها به دنبال بستن تیم هستند و هیچ توجهی به اصول مدیریت ندارند. آنها هیچ توجهی به بودجه خودشان نشان نمی‌دهند. مدیران فوتبال ایران نمی‌دانند چه مقدار از بودجه خودشان را باید صرف خرید بازیکن یا مربی کنند و تنها تلاش می‌کنند بهترین خرید را داشته باشند و به آینده این خرید هرگز فکر نمی‌کنند. این با فوتبال حرفه‌ای همخوانی ندارد. به‌ هر حال وقتی فوتبال در ایران به‌ صورت سیاسی اداره می‌شود، این مشکلات هم پیش می‌آید.

آشوبی در پایان گفت: وقتی فدراسیون می‌داند تحریم‌ها باعث می‌شود که نتوانند پول ویلموتس را پرداخت کند باید به دنبال یک راهکار برای این مشکل می‌رفت. شاید می‌توانستیم از یک مربی ایرانی برای تیم ملی استفاده کنیم تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها